Nekromanti Festarrangering

Feuflux

omjonasson.se
Hej

Vi mest nyanställda på nya jobbet har fått i uppdrag att planera och styra upp den fest som företaget (ca 60 personer) ska ha nu i slutet av året. Jag tänkte helt enkelt kolla om någon här varit på någon liknande tillställning eller har tips om vad man kan göra.

Lite förutsättningar:
* Festen/aktiviteten ska gå av stapeln under 2010 med allt vad det innebär med klimat (dvs det ska kunna vara snökaos utan att allt måste ställas in)
* "Några hundra per anställd" är riktmålet, dvs lyxrestauranger funkar ej
* Festen ska ligga utanför arbetstid
* Det ska ingå mat
* Ingen starksprit, men öl och vin är ok

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ring närmsta bowlinghall och kolla om de dessutom kan servera en middag. Det brukar vara ganska billigt och bowling är en osvettig festlighet som de allra flesta brukar gilla.

Jag var på en liknande historia där vi spelade bowling någon timma, och sedan käkade tacobuffé. Har för mig att paketet gick på typ 300 kr per skalle.

Feuflux

omjonasson.se
Bowling är ett av de förslag som kommit upp. För 495 per person får man 1 timme bowling, julbord och 2 glas vin/öl vardera.

Linköping verkar alltså dyrt.. för jäkligt. :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
Problemet är nog julbordet. Bowlinghallen här i stan tar 395 för en timmes bowling och julbord men bara ca 200 för en timmes bowling med tacobuffé.

w176

Förlorad dotter
Alltså. Jag skulle satsa på spel-bar av något slag och lägga pengarna på mat.

Folk gillar att spela spel. En bunt olika bord med olika slags spel, allt från kortspel av vanliga slag, till brädspel, till charader till att bygga korthus på tid, till trivial persuit spel.

Sen låter släpper man lös folk, har någon som är nsvariga för spelgrenar, låter folk migla och byta spel om de vill bara nån annan tar deras plats med meta.

Eller delar upp dem i lag man skickar runt på stationer eller något.