Vitulvs hemliga fantasier
Ok, då kör vi;
* Nazister! (eller liknande, det kan vara kommunister, fascister, stränga kyrkoriddare, uruk-haier eller stormtroopers. Så länge de är disciplinerade, onda och många!)
* Monster (och då menar jag inte sådana som i punkten ovan, utan slemmiga, krypande, flygande saker med massor utav tänder och som sprutar eld och gift och sådant)
* Araber! (Ray Harryhausen-araber, ni vet, Sinbad?)
* Levels! och XP såklart! Let´s face it, rollspel är bara en "finare" variant av Diablo 2, så varför ta bort det som var roligast i det spelet?
* Minas Tirith (eller liknande stad av samma episka och fysiska mått, gärna större än Minas Tirith, med flera kulturer och folkslag. Låt oss säga Neverwinter eller Chronopia istället.)
* Kartor! Kartor till förbannelse. Kartor över världar, världsdelar, länder, skogar, städer, borgar, hus och grottor. Och de skall vara snygga! (läs. gjorda av Niklas Brandt)
* Troll! (Inte D&D-stylee utan DoD6-stuket).
* Bilder på alla förekommande vapen i spelet! Tacka vet jag Eons vapenkapitel. Mycket snyggt. Och Kults såklart.Vapnen får gärna vara trovärdiga. Jag har lite svårt för D&D-vapen.
* Många spelarraser, gärna med sub-raser. Bilder på alla raser.
* Balla och många yrken. Gärna ett fåtal yrkeskategorier med flera "Underyrken". Alla yrken skall vara illustrerade (som i D6E).
* Dungeons!
* Spelledartips i klass med Dungeon Master Guide. Bra för nybörjare - bra för veteraner.
* Slumptabeller för möten/monster. Helt oanvändbara, men roliga!
* Slumptabeller för särskilda förmågor! (Typ som i D6E)
* Fummel och perfekta slag! Ett måste! (i varje fall de perfekta slagen, fummel kan jag motvilligt klara mig utan).
* Snygga illustrationer. (Annars tar jag inte i skiten med tång)... (jo förresten, jag tar i det med tång när jag slänger det på elden)
* Spelledartips för hur man spelar "erotiska äventyr".
Nåt sånt?
/Vulf