Nekromanti Fett med regler!

Kund inte låta bli, så jag har försökt göra en sammanställning av de regeländringar, o de egna regler vi spelar med. Det ser hemskt plottrigt ut o det är ingen ordning o jag är så trött (suttit från 02 till 06 o skrivit, slagit i regler o funderat...)...

det kan nog vara rolig läsning...det lustiga är ju att vi säkert kommer att införa andra saker eller ändra i regler....just nu funderar jag på om inte det borde vara en tärning svårare att parera med skölden mot låga anfall, våra låga anfall..(läs reglerna för närmare beskrivning!) Så det kanske blir så, men det står det inget om där....bleh.

Ha så roligt med det, kom med synpunkter.

samiis

Warrior
En regel vi helt nyligen börjat med:

När en parering är perfekt finns det ingen risk att vapnet går sönder, men det anfallande vapnet får sin egen skada mot sig och kan gå sönder.

Som sagt en helt ny regel och knappt testad, kommer kanske ändra skadeverkan till skada/2 mot det abfallande vapnet. Eller nåt, tills vi tycker att det fungerar...

"När en parering är perfekt finns det ingen risk att vapnet går sönder"

Du har rätt...den använder vi också....med halverad skada på det anfallande vapnet...

Alvdräpe

Veteran
Men vafan då? Du skulle ha suttit uppe och skrivit ihop ett nytt äventyr i Kult istället för att flasha med våra elitregler.
Eller inte ha suttit uppe alls.
Nu blir vi ju tvungna att tvångsmata dig med kaffe och piller.

Ich komme bald und bringt meinen Messer mit.