Nekromanti Fett prob nya DoD

Tyrion Cerias

Veteran
Tja alla snubbar! jag vill ha lite tips på ´träsk och skog levande varelser som är medel bra. Typ nåt istilen med lizard men eller nåt... den som ger det bästa tipset blir heders medlem i min kommande rollspels grupp eller liknande ja små mysiga priser till de 5 bästa förslagen!

MVH
Christoffer

Sodivra

Champion
Skog finns det inte så mycket att säga om, alla har ju redan gjort det, alltid, överallt.. Typ. Ok, träsk då..

Om du vill ha sagostämmning a la DoD 6 så kan du ju satsa på träsketroll, stora fiskar, andar, en enorm "tentakel" (Typ Half-Life) små skogstroll (Det är dom små va?) som har byggt upp en stad bestående av träbryggor och hus i en mörk del av träsket, stora biffiga monster med litet huvud som ligger och sover under vattenytan..

Om du vill ha fantasy-stämning som i tidigare versioner av DoD (Inte Chronopia) så kan du ju använda ödlemän (som du sa) eller någon annan kultur som man kan sätta i maya-inspirerade tempel i träsket.. Eller så kan du använda något ur DoD6-listan ovan.. eller [color:green]ONAQIN!</font color=green> mitt favoritmonster! Om du inte känner till det så är det en sorts blandning mellan man och fladdermus.. Inte så svårt att föreställa sig egentligen. Vagt människoliknande kropp med hår på, fladdermusvingar och huvud. Den älskar att äta hjärtan (om jag minns rätt), dess eget hjärta hörs lång väg (Dunk.. dunk.. dunk.. stackars spelare! /images/icons/laugh.gif) och den tar halv skada av alla vapen som inte är av jade. Står om den i monsterboken.

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Furst Sharon

Veteran
Här kommer en demon som är ganska bra men som man överlever om man inte klantar sig hela tiden.
STY:25
FYS:25 Naturliga vapen: Färdigheter:
SMI:12 Bett FV7 1T8+2 Upp till var och en
STO:20 Klor FV9 2T6+1 Välj in vad som
INT:9 Stångning FV5 1T10 passar för
PSY:17 äventyret.
SPI:10 Naturligt skydd:
KAR:1 RV3

Utseende: 2,5 m hög, röda ögon, 2st Skruvade horn i pannan, 6fingrar med 5 cm långa klor,svart hud och sylvassa tänder.

Förmågor: 50% chans att slag i huvudet träffar något av hornen(BV12). Låt RP:erna leka med denna så har dom en utmaning och mycket nöje att se fram emot.

jonix

Warrior
Tja alla snubbar! jag vill ha lite tips på ´träsk och skog levande varelser som är medel bra. Typ nåt istilen med lizard men eller nåt...

Kolla in mitt svampfolk vetja! =)

<A HREF="http://forum.rollspel.nu/showthread...&Number=60445&page=&view=&sb=&vc=1#Post60445" target="_new">http://forum.rollspel.nu/showthread...60445&page=&view=&sb=&vc=1#Post60445</A> Det är sköna varelser det! =)

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Weatherman

Hero
Sagostämning...

"Om du vill ha sagostämmning a la DoD 6 så kan du ju satsa på [...]en enorm "tentakel" (Typ Half-Life)"

Vi har nog olika bilder av sagostämning du och jag! /images/icons/smile.gif

weatherman - tycker nog bättre om tentakler i CoC

------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.

Sodivra

Champion
Hmm.

Det har du rätt i. Fattar inte hur den hamnade där..? /images/icons/crazy.gif

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Weatherman

Hero
Äsch

HC Anderssen borde ha skrivit om tentakler istället /images/icons/wink.gif

weatherman

------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.