Jag har gjort det jag brukar göra när jag programmerar spel. Grubblar på en idé av och till under lång tid, börjar programmera, märker att "stommen" tar mer tid än man tror, kommer fram till det som är själva "spelet" och fastnar på inspirationsbrist.
Vad är det för spel då? Inspirerat av Knights of Honor (relationer mellan områden) så handlar det om att man regerar över ett kungadöme som reser sig efter inbördeskriget. Ditt jobb är att bygga upp riket, och se till att inga områden börjar kriga med varandra (håll ut i 100 rundor). Planen är att man sitter i ett råd och ställs inför olika val som får olika effekter (pest eller kolera, eller val mellan två jättebra saker där man vill ha båda). Val 1 gör att område X och Y blir bättre kompisar men båda tappar relation till område Z, etc etc. Rövarband och naturkatastrofer kan härja.
Men jag kommer inte på några bra dilemman.
Förutom inbördes relationer har varje område ett värde mellan 0 och 9 i Wealth, Food, Faith, Infastructure och Workforce som alla påverkar olika saker (förenklat: skatteinkomst, svälter ett område när grannarna har massa mat blir det gnissel, fick något annat område en kyrka när vi är mest gudfruktiga?, tid på handelsrutter, tid på nya byggnader).
https://omjonasson.se/rollspel/kingspeace/
Inspiration tack.
Vad är det för spel då? Inspirerat av Knights of Honor (relationer mellan områden) så handlar det om att man regerar över ett kungadöme som reser sig efter inbördeskriget. Ditt jobb är att bygga upp riket, och se till att inga områden börjar kriga med varandra (håll ut i 100 rundor). Planen är att man sitter i ett råd och ställs inför olika val som får olika effekter (pest eller kolera, eller val mellan två jättebra saker där man vill ha båda). Val 1 gör att område X och Y blir bättre kompisar men båda tappar relation till område Z, etc etc. Rövarband och naturkatastrofer kan härja.
Men jag kommer inte på några bra dilemman.
Förutom inbördes relationer har varje område ett värde mellan 0 och 9 i Wealth, Food, Faith, Infastructure och Workforce som alla påverkar olika saker (förenklat: skatteinkomst, svälter ett område när grannarna har massa mat blir det gnissel, fick något annat område en kyrka när vi är mest gudfruktiga?, tid på handelsrutter, tid på nya byggnader).
https://omjonasson.se/rollspel/kingspeace/
Inspiration tack.