Nekromanti Fiender (Spelare som klagar på dem)

Johan/Torak

Veteran
Mina spelare tycker att mina fiender som jag sänder på dem börjar bli tjatiga, tiraker, tiraker, tiraker säger de kom på nå't nytt. Men jag har inga direkta ideér, vart kan man ladda ner nya fiender, såna som inte är värda något, som tiraker. En i gruppen kör warhammer och vill ha typ skeletons och (ursäkta alla som håller på med warhammer) typ "super upgraded orc- commando" eller nåt. Går det att hitta något liknande monster?

Perenna

Swordsman
Men jag har inga direkta ideér, vart kan man ladda ner nya fiender, såna som inte är värda något, som tiraker.

'Inte värda något'? Så kan man ju också se på det hela... :gremwink:

Skelett och zombies fungerar ju alldeles utmärkt, men varför inte använda sig av vanliga människor? Det är mest logiskt, i och med att det finns en hel del av dem. Dessutom kan de vara nog så 'onda' som tiraker...

nicole

Warrior
En värdig fiende

Men jag har inga direkta ideér, vart kan man ladda ner nya fiender, såna som inte är värda något, som tiraker.
Jag har lite svårt att se poängen med fiender som saknar värde, varför skall man döda en värdelös fiende.

Kanske behöver dina kampanjer just värdiga fiender. Fiender som är värda spelarnas hat och skräck.

Fahnen

Swordsman
vad menar du med en tirak inte är värda något??? Säg det till en frakk trukh..... Nej men ge dom ett troll, vandöda, människor alver, dvärgar. Om dom är Alv, dvärg så kanske det inte är lämpligt att döda dessa raser.

"såna som inte är värda något, som tiraker"

Du hoppade just på den enda vettiga rasen förutom människor. Alver och dvärgar är ju skitjobbiga att ha o göra med, tiraker är enklare att umgås med. De är lika intelligenta som de andra vet du...
Människor!!
De är oslagbart bäst att använda, i alla situationer. Vad menar du med fiender? Man slåss väl bara inte, det finns väl anledningar? Orsaker? Då vet man ju vem man har att göra med...och oftast borde man hamna i konflikt med människor, då det finns så mycket människor...

/ regelslaktaren, som inte förstår ordet "fiender" och tycker om tiraker

Pendragon

Swashbuckler
Ingen nåd mot oseriösa våldsfetischister.

Eon är inte Warhammer. Varelser existerar inte endast för att vara kanonmat att kasta mot spelarna. Kan dina spelare inte interagera med spelledarpersoner (detta inkluderar "fiender") på att sätt än med svärdet så är mitt råd att döda deras rollpersoner, helt utan nåd. Då lär de sig att mucka med allt som rör sig är dåligt.
Tänk på att ett ett par gurder med ett tungt armborst knäcker vem som helst.

Kort sagt, se till att de skärper sig eller får anledning att slå fram nya rollpersoner.

"He who lives by the sword, dies by the sword."