Nekromanti Figurmålning

Riddaren

Swashbuckler
Här sitter man och målar lite westernfigurer....apacherna gick ju bra med hudfärgen...

Men...vilken färg passar på blekansikterna? Jag menar huden (dvs ansiktet, händerna och liknande).

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

Riddaren

Swashbuckler
"Vilka färger använder du ?"

Jag har inte någon färg som passar till huden på blekskinnen. Så det måste införskaffas, men vet inte vilken färg som passar. Använder färger från GW.

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

kefka

Hero
Tja elf flesh borde duga. Jag brukar använda den själv.

Per

Edgar

Warrior
Annars kan man ta dwarf flesh och "highlighta" med antigen bleached bone eller elf flesh.
Sedan kan man ta ytterligare highlight med lite vitt precis på nästippen och på knogarna.

//Edgar - har en hög fåniga plast-/tennfigurer...

kefka

Hero
Tja, när jag highlightar elf flesh brukar jag använda elf flesh blandat med vanlig vit.

Per

Edgar

Warrior
Allt sätt är rätt utom de som är fel...
Själv anser jag att det är för blekt att använda elf flesh som grundfärg till människor.

//Edgar - har julov...

Stranger

Veteran
Brukar köra med GW färgerna Bronzed flesh på både blekansiktena och indianerna och sedan highlighta med Bleached bone på blekansikterna och köra på lite Flesh wash på indianerna (även om jag inte har några indianer att måla så har jag lite erfarenhet efter att ha målat ett helt gäng Ratskins till Necromunda).
Hmm...kanske lite dumt att ge tips...pågår ju tävling...

Stranger - fick mina figurer i fredags..måste måla *stön* när man har en hel hög Necromunda gubbar som ligger omålade och skräpar på bordet.