Nekromanti Figurspelsdags!

Nu på onsdagkväll är det dags att spela Westerns figurspel på Absolut Spel igen. Som vanligt kommer vi dit med figurer och Westernstad omkring sex på kvällen och spelar med alla intresserade.
Exakt vad det blir för scenario den här veckan är inte spikat ännu - vi har lovat Riddaren ett specialskrivet om han hinner måla sina figurer i tid...

Vill du vara med? Kom till spelbutiken Absolut Spel i Stockholm på onsdag kväll. Du hittar lättast dit genom att ta grön tunnelbanelinje till Hötorget. Där väljer du utgången mot Olof Palmes gata. Absolut Spel ligger på Olofsgatan 12, med ingång i gatuplan, men spelbord och butik en trappa ner.

Välkomna!

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Stranger

Veteran
Sorry...*snyft*...kan inte. Men nästa år kommer jag och då blir det pang pang av. Den 24/2 2001 vid prisutdelningen av western tävlingen. Kan ni inte ta med er staden då. (så tar jag med mina små nymålade cowboys) En sak till när vi är inne på ämnet western figur spel - vilken matta använder ni när ni spelar? och var kan man få tag på en sådan? jag har letat och letat.
Stranger

Trist att du inte kan komma:-( Men kul att du kommer nästa år:)

Visst kan vi ta med staden till prisutdelningen - så att alla figurer som kommit in till tävlingen kan få chansen att slåss om äran i spel oxå...

Helst använder vi ingen matta alls, utan en helt obehandlad spånplatta - låter kanske mysk, men fungerar utmärkt till adobehusen. På Absolut Spel brukar vi låna en ökenmatta... Misstänker att det är en gammal GW-sak, men är inte säker. Kan försöka kolla upp imorgon.

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Stranger

Veteran
Tack på förhand att ni kollar upp mattan på Absolut. Och tack för tipset om spånplatta.
En annan sak. Tänkte knåpa ihop några små hus själv och undrar vilken höjd era envånings hus har. Visst skulle jag kunna fixa ihop nån skala med hjälp av figurerna. Men man är ju lat.

Stranger - kommer måla cowboys på jullovet

Krellh

Warrior
Ok, vilken spårvagn bör jag ta för att komma dit från Majorna? :)

Snablars, ibland (men bara ibland :gremsmile: så suger det verkligen både det ena och det andra att bo i Göteborg...

/Tobbelobbe

Riddaren

Swashbuckler
"Ok, vilken spårvagn bör jag ta för att komma dit från Majorna? :)"

X2000 till Sthlm central /images/icons/smile.gif

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

Riddaren

Swashbuckler
Gissa vem som kommer? /images/icons/smile.gif

Riddaren - hoppas att inte A & T glömt det de också skulle ha med sig

Riddaren

Swashbuckler
"Blir det med eller utan apacher?"

De är åtminstone målade...så de får åka med oxå... fast det finns brister i målningen, men ändå....bättre än väntat

Riddaren

Krellh

Warrior
Jo, det var lite väl länge sedan nu tycker jag allt.

Ylvas ting? När, var och hur? Det känns på nåt sätt om jag borde veta om det här, men det gör jag av någon outgrundlig anledning inte... Berätta mer!!!!! :)

/Tobbelobbe - svartkrut luktar gott *mys*

Riddaren

Swashbuckler
"Väggarna till envåningshusen är 6 cm höga, men själva taket är nersänkt 1.5 centimeter. De små husen är 6 x 10 cm och de lite större ligger på ca 10 x 15 cm (nu pratar vi väggarnas längd)"

Tvåvåningshus? Är våningarna lika höga, eller blir våningen något lägre?

Riddaren - funderar på att göra en ritning i AutoCad

Edgar

Warrior
Re: Ylvas Ting 2001

Möhöhö, får försöka fixa in mig. Synd bara att Cleas inte skall köra sitt scenario där...

//Edagr - ville spelleda marines igen...