Nekromanti Fiiint forum *DELETED*

Legioth

Swordsman
Re: Fiiint forum

Varför står det om polls i FAQ:en om vanliga användare inte kan använda den?

Dessutom, något som jag bara kom att tänka på.
Längst uppe på "Svara på (forumnamnet)" sidan står det: "Fyll i fältet nedan för att göra ett inlägg på forumet. HTML är aktiverat. Märkning är aktiverat, så du kan använda märkningar i ditt inlägg." men HTML är ju inte automatiskt aktiverat... Det skulle man kunna åtgärda, om man kunde...

Gardener

Champion

Det står om polls i FAQ:n därför att om någon ser en poll i ett inlägg så kan de undra hur man gör såna, är de smarta kollar de då i FAQ:n och läser där att de inte kan lägga in en poll. Då slipper vi ännu ett meningslöst inlägg eller e-mail som frågar efter hur man gör polls. Så enkelt är det. För de som kan göra polls så står det däremot i FAQ:n hur de gör dem.

Det är aktiverat så att du kan använda det i inlägget om du vill. Men för att HTML ska visas som HTML så måste man välja det i droplistan. Hade inte HTML varit aktiverat hade man inte kunnat välja det i droplistan.

Legioth

Swordsman

Detta läser jag i FAQ:en:

"Hur lägger jag in en röstningsfunktion i mitt inlägg?

Att sätta en röstningsfunktion i ditt inlägg är enkelt, men kom ihåg: Ett inlägg med röstfunktion kan inte redigeras men det går att radera inlägget.
För att bifoga röstfunktion i ditt inlägg, använd detta format:
[pollstart]
[polltitle=Namnet på röstfunktionen]
[polloption=första valet]
[polloption=andra valet]
[polloption=Så många val du önskar]
[pollstop]"

Sådeså.

Nu upptäckte jag att de nya, fina knapparna inte finns på "redigera mer", så om man vill se hur fin smiley man lägger dit så måste man backa tillbaka, därför gör jag en med den "gamla" metoden...
;-P