Nekromanti Film är verkligen bäst på bio

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Idag gick jag på lunchbio och avnjöt Miyazakis Nausicaa (en av mina absoluta favvo-rullar) på filmduken, efter att ha sett den flera gånger på DVD hemma. JAA! Det blev bättre. Flera scener fick större tydlighet i sitt rätta format. Betyg på upplevelsen:

:kaffe: :kaffe: :kaffe: :kaffe: :kaffe:

Filmen gick upp här i Sthlm den 17/4 och med tanke på att det bara vara fem pers i salongen lär den tyvärr ramla ur SF-menyn rätt snart. Se den nu eller aldrig!!!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Du lyckades med andra ord fånga en bra föreställning.

När jag går på bio är det alltid fullt med folk som kastar godis och pratar i sina mobiler.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Ah, såg faktiskt lite smygreklam för den i förmiddags på - tro det eller ej - Efter tio. De kör Japan och då smög filmen förbi, för att representera Manga. :gremsmile: Hehe. Men smygklippet var fort över, men de nämde att den ska vara på biograferna... hm, lön till maken på måndag... undrar om man kan lura iväg honom på bio, för jag vill verkligen se den på STOR duk. :gremsmile:

ripperdoc

Myrmidon
Wilper said:
Du lyckades med andra ord fånga en bra föreställning.

När jag går på bio är det alltid fullt med folk som kastar godis och pratar i sina mobiler.
Nu vill jag inte vara sådan, men det där en typisk fras jag hör från folk som väldigt sällan går på bio. Jag har stundtals under mitt liv gått på bio varje vecka, och jag har mycket sällan upplevt stök. Visst, jag brukar inte titta på filmer som drar stora mängder fjortisar (eller?). Visst, man kan ha otur, men generellt sett är det helt klart värt det att gå på bio. Och då beror det inte alltid på tekniken - man kan ha snyggare bild och bättre ljud hemma än i de flesta biosalonger, men att sitta med en större grupp människor kan faktiskt förstärka effekten. IMO, förstås.

Arfert

Facit
Har väl ungefär samma erfarenheter som du, ripperdoc. Tycker i alla fall stockholmspubliken generellt är bra. Vet inte hur det är på andra orter, där går jag inte så ofta på bio.

krank

Går ondskans ärenden
Arfert said:
Har väl ungefär samma erfarenheter som du, ripperdoc. Tycker i alla fall stockholmspubliken generellt är bra. Vet inte hur det är på andra orter, där går jag inte så ofta på bio.
Det är min generella erfarenhet också, faktiskt. Visst, går msn på barnfilm får man skylla sig själv, för då kommer det givetvis att vara en massa barnfamiljer där med mindre väluppfostrade barn, och går man på collegekomedier a' "Superhero Movie" så får man också liksom skylla sig själv för att man hamnar i salongen med en massa fjortisar.

Men, jag har t.ex sett Jumper, Transformers, The Hulk, Iron Man, Hellboy II, X-men 1-3 och en hoper andra rullar utan att uppleva några egentliga problem.

G

Guest

Guest
I norpan brukar folk vara någolunda civiliserade men jag råkade hamna i Borås i 10 månader och där är man inte riktigt kloka. I Borås sitter folk och käkar räkmackor och dricker folköl i biosalongen... Bönder!

Eksem

Champion
Det är för att Stockholm har segregerat sina biografer och skickat ut popcornbrigaden till förorterna. Olyckligtvis är det ju sagda gäng som faktiskt ger biograferna intäkter, så de tysta och trevliga biograferna i stan går ju omkull.

Arfert

Facit
det är OK att gå på bio i Heron City i förorten (Skärholmen/Kungens kurva), faktiskt... Salongerna är så utformade med bra lutning osv att man störs ganska minimalt. Och tycker inte det är speciellt stökigt där heller. Nästan mer stökigt i stan.

Arfert

Facit
Lexx said:
I norpan brukar folk vara någolunda civiliserade men jag råkade hamna i Borås i 10 månader och där är man inte riktigt kloka. I Borås sitter folk och käkar räkmackor och dricker folköl i biosalongen... Bönder!
Ja bönderna och deras räkmackor.. tvi vale! ;-)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Barn är sämst på bio

Den enda gången jag verkligen har störts under ett filmbesök var när jag såg "Revenge of the Sith" och hamnade precis framför en pappa med ett litet barn. Barnet ansåg tydligen inte att pappan förstod hur fantastisk filmen var och kände sig tvungen att förklara saker i stil med "Titta, titta, det är han som blir Darth Vader sedan!"

/tobias

Anders Åstrand

Swordsman
Det är ytterst sällan man blir störd av folk som "kastar godis och pratar i sina mobiler" på bio.

Visst förekommer det att någon viskar något till sin granne eller prasslar med en godispåse, men det är definitivt inte fråga om att "fånga en bra föreställning" för att inte bli störd på bio.

Jag håller med om att film är bäst på Bio!

Organ

Out of time, out of mind
Mastodontbiokomplex i hooden är teh shit! Sköna stolar och såpass gott om benutrymme att man inte behöver röra en fena om någon på samma rad ska passera framför en. Och den påpekade lutningen gör att inte ens ett basketlag med afrofrissor skymmer så mycket som en kvadratmilimeter av duken. Att jag dessutom bor bara ett par minuters bilfärd från Heron gör ej heller valet att skippa innerstans biografer svårare. Gratis parkering är det också.

/Anders

Big Marco

Läskig
Går jag på premiärer så blir jag störd 50/50 - speciellt SMS:ande är tydligen en perfekt sysselsättning när man är på bio.

Numera går jag bara på matiné-föreställningar, typ lördag 13:00. Då brukar man få vara i princip själv i salongen.

Men jag är nazi när det gäller låg tolerans för att störas på bio.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Min erfarenhet är:
Dagtid mitt i veckan är grymt... få i salongen och alla är där för att se filmen.
Enda gången vi blev lite sura var när vi skulle se MIB... maskinisten sov och inställningen av filmens placering på duken var fel (undrar fortfarande över hur det kunde gå till på "stora biografpalatset inne i Stockholm") så vi såg inte nedre tredjedelen av filmen i början av filmen - efter irriterade skrik och tjo i salongen vaknade maskinisten till... vi missade ca fem minuter av filmen... :gremfrown:

Större problem är de få gånger vi sett film på kvällen i Stockholmstrakten. Där är prasslande godispåsar, folk som reser sig upp mitt i filmen osv mer vanligt än dagtid... ?