Nekromanti Film!

Jimmy_SL

Warrior
När vårens vindar leker i Åsens skogar kommer jag själv bege mig ut med 8 trogna kamrater, för att filma.
Det ska bli 30 minuter Eon.

Jag har en del idéer över hur jag ska bygga upp det här projektet, det kommer inte bli stort mest en kul grejj.
Den ska följa en grupp på några personers öde i en skog någonstans på Mundana, förmodligen Drunok, eller Soldarn.
Några strider, några Tiraker.

men jag behöver hjälp och mer idéer!

Sadaigh

Swordsman
Hjälp.. med vad? Och ideér är väl inte så enormt svårt.. ni ska ju spela in film =D Åk ut i skogen och improvisera inför kameran, störtskönt.

Jimmy_SL

Warrior
Jo, men den ska inte bli så improviserad, jag tänkte mer vad vill folk se? Vi kommer använda oss av lite speciell effekter då jag känner en kille med något programm som man kan använda då.

Johan K

Gammal & dryg
Jo, men den ska inte bli så improviserad, jag tänkte mer vad vill folk se? Vi kommer använda oss av lite speciell effekter då jag känner en kille med något programm som man kan använda då.
Tjaoo, vad man vill se...
Skulle ju var skoj med lite magieffekter & sådant. Sånt gillar iaf jag att se !
Senså är det ju alltid trevlig med en bra rekvisita.
Hoppas att det blir bra !! För jag tycker att det är en cool idé !

Jimmy_SL

Warrior
Jo, det finns en hel del lajvföreningar här, och vi hoppas kunna låna lite rekvesita av dem... Hm, magieffekter blir svårt... Kommer förmodligen se ut som ljusabalrna i första starvars filmerna...

Musashi

Veteran
Det var länge sedan jag såg de gamla StarWars filmerna men jag vill då inte klaga på att det var något dåligt med lasersabel fighterna. förutom att de inte var lika intensiva som de nya.

Jimmy_SL

Warrior
Ja, men ngt i den stilen. Men jag ahr aldrig användt programmet, han har bara sagt att han har ett som det ska funka i, men än är det tveksamt om vi ens tar oss tid att använda oss av dateffekter.

Jimmy_SL

Warrior
Det lär ju kosta en del... men tänk så många som kommer se filmen =P
Det skulle va roligt om projektets utvecklades, men till någn 'LOTR* nivå tvilar jag på... Än har jag baar svaga skisseroch idéer på hur det ska se ut... Vem vet, det kanske blir en kortfilm i vår, och ngt mer längre fram under sommaren, om alla förutsättningar e de rätta. (Och om lajvföreningarna vill låna rekvesita och stattister)