Nekromanti Filmer baserade på serietidningar!

seinet

Swashbuckler
Filmer baserade på serietidningar har ju på senare tid blivit populärt, men vi saknar några filmer baserade på en del schyssta serier.

Först ut vill jag se "Kapten Stofil", är dock inte helt klar på vem som faktiskt skall spela honum, Robert Gustavsson kan nog vara bra i rollen.

Sedan kanske följande inte passar som filmer utan mer som TV-serier: Rocky, Nemi och Elvis.

Finns det andra svenska (och i övrigt nordiska) serier som skulle kunna bli schyssta med bra skådespelare.

/Seinet Wintermute - Saknar uppfinningen som automatiskt skriver ner en text-fil av det man tänker som man sedan kan tanka över till datorn via USB-kabel :gremtongue:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Vad sägs om att filmatisera Max Anderssons serie Pixy, med Tim Burton som regissör? Eller han själv kanske?

Det är väldigt viktigt att INTE filmatisera Socker-Conny, om man inte verkligen kan bevara stämningen från seriealbumet.

/tobias

Organ

Out of time, out of mind
USA-Nisse and the Klabbarper

[ QUOTE ]
Och Åsa-Nisse-filmerna med.

[/ QUOTE ]
Fast Åsa-Nisse blev tecknad serie först 1960, elva år EFTER den första filmen kom. Sådeså.

/Anders

Sodivra

Champion
Vi har ju redan Sin City och Hellboy, så nu saknas bara Lobo!

Necro-Nasse skulle jag förstås vara jävligt upphetsad över att se på film, och inte bara för nakenscenerna. :gremsmile: En episk saga om världens ondaste lilla gris som spöar både gud och djävulen, och tar över helvetet. Necro-Nasse är så chaotic evil man kan bli. Han är ond jämt, och mot alla.

(Oj, snackade vi nordiska serier? Jaja, Nasse står sig ju iallafall. :gremsmile:)

Cohen

Swordsman
Re: 91:an finns som film

Det visste jag inte.
Jag tog bara de enda nordiska serier som jag känner till som skulle kunna bli film med skådespelare.

Min första tanke var annars Hälge.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Krystmarodören, …

… Bjarne och Bempa blir bikers och annat av Joakim Lindegren.

Herman Hedning (med Peter Harrysson i huvudrollen) av Jonas Darnell.

James Hund av Patrik Norrman.

Döden-serierna av Max Andersson.

Korsmannen av Micke Grahn.

Nightowl

Champion
Re: Krystmarodören, …

James Hund av Patrik Norrman.
Den skulle jag hellre se som TV-serie.

Sedan kan de göra Hieronymus Borsch av Mårdön Smed som en spinoff, eftersom kommisare Bengt Barskebäck finns i bägge.

Micke Dubois har utseendet men jag vet inte om han klarar av det tunga rollgestaltandet...

Erik

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag skulle vilja se en film baserad på Mats Jonssons självbiografiska serier, med Mats Jonsson i huvudrollen (med pålagt fulhetssmink), regisserad av Mats Jonsson och inspelad med skakig handkamera. Det torde fånga känslan i serierna ganska bra. :gremsmirk:

Cohen

Swordsman
Herman Hedning

Herman Hedning (med Peter Harrysson i huvudrollen) av Jonas Darnell.

Som Herman?! Harrysson är alldeles för mycket mysgubbe.
Vi behöver någon som kan vara högljudd, otrevlig och läskig.

Micke Dubois!

Johan K

Gammal & dryg
Herman Hedning !!

Om det är någon serietidning som jag vill se som tv-serie så är det Herman Hedning !! :gremgrin:
Det vore ju så jäkla ärkehäftigt att se den på tv !! :gremgrin:

/ Johan K, som är Herman Hedning-fantast !!

G

Guest

Guest
Tja, med lite vaselin uppfyller Röde Orm kriterierna, och det hade ju varit jävligt kul med en schysst filmatisering av Ormis.
Sen så har vi kanske Simon Gärdefors "Turist", mest för att jag vill att det ska gå bra för Simon... Albumet är väl sådär.
Annars är det väl i stort sett bara Susanna och Bo av David Liljemark som är halvintressant. Och jag hade egentligen inte blivit direkt till mig av den heller.
Överhuvudtaget så finns det rätt få särskilt schyssta svenska serieskapare (även om jag är löjligt förutsägbar när jag säger det). Förutom Pirinen, Christensen och Kellerman, gud vad jag känner mig snobbig nu... Ska nog gå och sova eller nåt.

Krille

Super Moderator
"Tja, med lite vaselin uppfyller Röde Orm kriterierna, och det hade ju varit jävligt kul med en schysst filmatisering av Ormis."

Tja, senast som någon försökte så sög resultatet rätt hårt.