Eftersom alla förutom
Ymir bara namedroppade en massa namn för att känna sig duktiga, så får jag väl ta tag i det och
beskriva några utav filmerna jag sett mer än en gång..
Spindelmannen
Ett måste för fans, vilket jag själv är.. Är en film i Marvelvärlden där mutanter och människor vandrar sida vid sida (dock inte helt utan konflikter).. Handlar om studenten Peter Parker som blir biten utav en <STRIKE>radioaktiv</STRIKE> genmanipulerad spindel och får spindellika superhjältekrafter..
Spindelmannen 2
En besvikelse.. Dialogerna är taskiga, Peter Parker visar ansiktet till hur många som helst och det är en massa andra struntsaker som jag satt och irriterade mig på.. Jag satt mest och väntade på slagmålsscenerna och då är ändå inte jag den som brukar sitta och vänta på underhållningsvåld.. Jag hoppas att 3:an är bättre..
X-men
Marvelvärlden.. Handlar i första filmen om hur professor Xavier samlar ihop ett superhjälteteam för att bekämpa de onda mutanter som finns i världen.. I tvåan så är gänget mer sammanslipat, blir mer karaktärsbetonat och bygger upp mot en gigantisk tredje film i sviten..
Hulken
Professorn Bruce Banner blir bestrålad av gammastrålar, vilket får resultatet att han blir jättestor, jättestark och jättegrön när han blir arg.. Det är snygga bildväxlingar men själva historian blir rätt tunn.. Dessutom ser man hur fult Hulken är animerad när allting inte är jättemörkt, vilket förtar mycket utav känslan..
The Crow
Jag har inte läst serien men sett fyra filmer (ena var typ gjord för teve och verkade vara något långfilmsavsnitt av en serie).. Det är i regel bara den första med Brandon Lee som är något att ha.. Filmen utspelas i nutid i en sorts dystropisk miljö.. En man och hans flickvän blir brutalt mördade men en kråka för tillbaka hans själ ett år senare för att ta hämnd.. Du borde se filmen bara för den underbara stämningen som genomlöper filmen..
Hellboy
Återigen en serie jag inte har läst.. Hellboy är en demon som blivit frammanad utav nazister men "räddad" av amerikaner och uppfostrad till att bli en ondskans bekämpare.. Det jag gillar med filmen är Hellboys attityd.. Ron "Hellboy" Perlman gör en riktigt bra roll.. Det känns dock som om hela världen skulle kunna ge mer ifrån sig.. Det är oftast bara små smakprov som vi får genom hela filmen.. Jag undrar hur 2:an kommer att bli.. Har du tröttnat på alla Marvel-superhjältefilmer så är detta superhjältefilmen med en annan vinkel..
Fantomen
Jag antar att det inte är någon som har missat denna serietidning i Sverige men here it goes.. Fantomen är en kille som bor i en djungel och springer omkring i lila trikåer och bekämpar brott.. Låter det löjligt? Ja, serietidningen är det inget fel på men som film lämpar sig konceptet inte.. Det hela blir vråltöntigt..
/
Han som inte orkade skriva annat än amatörmässigt