Nekromanti Filmer man vill se

anth

Vetefan
Denna tråd handlar om filmer man vill se.
Filmerna jag vill se är antagligen inte desamma som de du vill se och vice versa, men låt det inte hindra dig.
Posta filmens namn, skriv kort vad filmen handlar om, bifoga gärna en youtube-länk med trailer eller liknande.

anth

Vetefan

Burn Paris Burn
Den ockulta studenten Venus Flytrap träffar den misanpassade tonåringen Romarik De Malkhange och inser att han är galen nog i bli världsberömd rockstjärna. De spelar in en skiva med hjälp av Satan System och Paris brinner

Rhodryn

Hero
Kung Fury

80-tal? Check! Renegade cop? Check! "Kung Fu"? Check? Vikingar? Check! Nazister? Check! Over the top? Check! What more do you want?! Den har ju redan allt man kan möjligen vilja ha!

Med bonusen att det är en Svensk kille som ligger bakom det hela, och att dom hade en framgångsrik Kickstarter i början av året för att hjälpa dom göra den klar helt.

När den kommer ut vet jag inte, men jag måste bara få se den när den släpps... tydligen ska den släppas gratis online. :)

Ymir

Liten kantbaron
Jag är antagligen mentalt störd på nåt vis för de filmserier jag helst av allt vill se fler uppföljare till är Friday the 13th och Wolf Creek...

Annars domineras min "Vill se"-lista av gamla filmer jag älskar i teorin men aldrig har orken/tålamodet att se through and through för att de är för gamla och/eller svåra och/eller konstiga, till exempel "Storm över asien", "Döden i Venedig", "1900", "Granatäpplets färg"...

eller okej, om sanningen ska fram domineras min "Vill se"-lista av filmer jag inte kommit till skott med för att deras subtitles av någon anledning inte funkar på min tablet... "Circumstance" och "Perhaps Love" är exempel på rullar i den kategorin...