Nekromanti Filmtips

Jocke

Man med skägg
Såg en riktigt bra skräckrelaterad film för några veckor sedan, det var typ den formen av skräck som jag vill uppnå när det inte fins några läskiga massmördare eller zombiez eller nånting sånt.

De Namnlösa heter filmen i alla fall (Los sin nombre(s?)) spansk rulle som orginaltiteln antyder, inte så bizzar som den spanska filmen som annars kommer hit är.

funderar på att använda dewn som scenario bakgrund men jag vet inte riktigt.

Firefly

Veteran
om man ska snacka, filmer på det här haket, kan man ju alltid ta upp "Sodom och Gomorra eller Salems 101 dagar". En vidrig film enligt min mening... /images/icons/sick.gif

men det är en typ av skräck i alla fall...

Ghoulz

Swordsman
Pasolinis satir över det fascistiska projektet baserad på de Sades roman skräck? Tja, kanske skräckinjagande med allt bajsätande, stympande och våldtagande. Men skräck? En kul anekdot är att några kompisar till mig hyrde filmen och avnjöt chokladpudding under visningen. Det är humor det.

Kherzam-Roghan

Veteran
ett bra koncept för ett skräckuppslag är House on Hounted hill... den såg jag för något år sen... men vad jag minns var den ganska läskig, och jag brukar inte bli så skrämnd av filmer eller annat...

Firefly

Veteran
ta och kolla in sci-fi skräckisen "Event Horizon", den fick mig att sitta på nålar när jag såg den. jäkligt bra dessutom.

Jocke

Man med skägg
Jag har en kompis som lät gravera in Liberate Tu Te Ex Infernis på sin Zippo efter att ha sett den. Jag tycker att det mäktigaste i filmen är i slutscenen när de åker iväg från det döda och ellösa skeppet och dörren mystiskt glider igen...

KaGGe

Veteran
h0h0 själv så äger jag en kopia av " Re-Animator " .. inte sett än ...

Prins Ketchup

Veteran
Det finns massor av filmer att rekommendera...
Jag tänkte snarare kanske upplysa folk om att det faktiskt finns en film som heter "Dagon" (den kom i år) och faktiskt bygger på HP Lovecrafts mythos.
... Den var inte helt dålig heller. Inte heller så vidare bra.