Så här är läget: Vi ska börja spela Vampire kampanjen Giovanni Chronicles som börjar år 1444 (eller vi gör det iaf) och jag har tagit på mig att spela en filosof. Nu undrar jag hur de vanligaste filosofiska teorierna såg ut på 1400-talet? Hur långt hade man kommit inom filosofin? Vad var revolutionerande? Vad var föraktat? Vilka idéer var förkastade? Hur såg man på filosofin jämte religionen? Osv. Allt är välkommet. Om ni inte vet känner ni kanske till en bra hemsida där jag kan hitta bra och vettig information, eller (i värsta fall ) kanske kan rekomendera en bok i ämnet.
Jag vill ju veta om de idéer jag står för skulle göra att jag blev föraktad eller något. Eller bara missförstådd hela tiden. Lixom, vilka idéer är förbjudna?
Dessutom skulle jag gärna veta hur det akademiska systemet såg ut under 1400-talet. Vart jobbade akademiker? Eller var univesitet den vanligaste arbetsplatsen?
Och allt är som sagt välkommet.
/Balderk, vill helst vara så historiskt korrekt som möjligt
Jag vill ju veta om de idéer jag står för skulle göra att jag blev föraktad eller något. Eller bara missförstådd hela tiden. Lixom, vilka idéer är förbjudna?
Dessutom skulle jag gärna veta hur det akademiska systemet såg ut under 1400-talet. Vart jobbade akademiker? Eller var univesitet den vanligaste arbetsplatsen?
Och allt är som sagt välkommet.
/Balderk, vill helst vara så historiskt korrekt som möjligt