Ja, hur jag kunde glömma allt det i min lilla genomgång vete katten... kanske pga att jag aldrig spelat World of Darkness (vilket jag antar är namnet på ett rollspel ) och följaktningen inte har någon aning om vad en Cappadocian är för någe...Tja, i World of Darkness, åtminstone, är ju 1444 ett mycket viktigt årtal, exceptionellt intressant ur en religionshistorisk synvinkel eftersom Kappadokiernas infiltration och korruption av de europeiska klostrens trosliv för alltid ändas då. Och vem vet...kanske Cappadocius uppnådde sitt mål till sist, och ersatte Gud själv på kuppen?
Bifogar texten om honom ur min genealogi över Kappadokierna:
Citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ashur/Cappadocius/Laodice <3> ~ -8000+1444) Sire of Caias , Japheth (-7225) , (Lameth (~ -6500)) , Byzar/ Mahatma , Lazarus (1st cent.) and Augustus Giovanni (1005). Ashur vowed to ursurp the creator by diablerising him – thus, he intended to ascend to divinity and provide salvation to all of his followers – mostly the Cappadocians of the Cainite Heresy.
Ashur, later known as Cappadocius was diablerised by Augustus Giovanni the 12th april 1444. If this was a part of his plans (he became a scapegoat, like Jesus Christ?) are unknown, but somehow, his soul escaped and he became a wraith. His whereabouts after that is still unknown, but he should still be out there, somewhere.
[Cb-C] [CbR-G] [CbR-Se] [GC1] [CF] [GC4] [RD] (Assyrian God of War)
--------------------------------------------------------------------------------
Så nog hände det något religionshistoriskt 1444...i WoD, åtminstone.
- Ymir, Cappadocian-kramare
He was born into a noble family in Constantinople, where he became a priest. His first visit to Italy was before 1434; in that year he was lecturing at Padua on the works of Aristotle. In 1439 he attended Emperor John Palaeologus at the Council of Florence. By 1441 he was back in Constantinople, but he returned to Italy in 1442, when he became rector of Padua university. Cosimo de'Medici was one of his patrons and he was tutor to Piero, Cosimo's son, and to Lorenzo de'Medici. When Lorenzo assumed power in Florence, Argyropoulos became a leading member of his Platonic Academy, where he taught Politian and other humanists. In 1456 he visited France, then returned to Florence, and eventually settled in Rome some time before 1471. He continued to expound the works of Aristotle and other Greek authors. The German scholar Reuchlin was among his pupils. He wrote many original commentaries on Aristotle and translated a number of his works into Latin; much of Argyropoulos' original work remains unprinted. He was an important member of the first generation of Greek teachers in the West who helped to encourage the revival of classical learning.
WoD är namnet på världen (vår värld fast med lite modifikation) där Vampire, Werewolf, Mage, Inquisitor (DA) och många fler utspelar sig... White Wolf gör dem.kanske pga att jag aldrig spelat World of Darkness (vilket jag antar är namnet på ett rollspel )
Haha, jobbigt för dig (och trist för mig ).Nu när vi äntligen kommer in på mitt ämne, så står jag där, aningen dum och lite korkad
Problemet heter tidsbrist. Jag skulle tro att vi börjar spela om en till en och en halv vecka. Så jag hinner inte läsa nån bok. Men jag ska söka på herr Tomas så får vi se sen.Om det faller platt så kan du ju alltid hitta en bok som heter filosofins historia (jag vet inte om det finns nån sån bok, men det låter förbannat logiskt att det gör det).
Vill du verkligen sätta dej mer in i filosofin och kämpa lite, så kan jag rekommendera det skönlitterära verket "Sofies värld" av Jostein Gaardner. Där gås också medeltiden igenom, så läs den, så är du på den säkrare sidan.