Nekromanti Finfint nytt forum - men när kommer resten?

Traffeman

Veteran
Tjipp!
Kul med nytt forum, men vart har resten av webbplatsen tagit vägen? Och när väntas den dyka upp igen, eller kommer den kanske inte att göra det?

/T-man

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Den information jag fått pekat mot att resten av rollspel.nu, med artiklar och grejs, kommer att dyka upp i omarbetad form, med Joomla/Mambo som hemsidemotor. Det är ett trevligt system, men jag vet inte alls hur kompatibelt det är med det gamla, men man får väl hoppas att artiklar etc går att få tillbaks.

Så: Kort svar: Det kommer. Tror vi. Fast inte exakt likadant.

Gardener

Champion
Det gamla systemet var en något omarbetad version av gamla Mambo 4.0. Så det är frågan om en uppgradering till senaste versionen av Joomla. Alla artiklar och nyheter kommer alltså finnas kvar. Däremot kommer det saknas en hel del kringfunktioner, speciellt till en början.

Det har dock dröjt med konverteringen då det blev så väldigt mycket jobb med forumet, som ju inte ens är klart än.

Dessutom stötte jag på lite patrull med teckenproblem sist jag jobbade med det. Men jag hoppas jag kan åtgärda det någon gång under veckan, men jag lovar ingenting.

elektronen

Veteran
Smygtittare och nu har jag reggat mig.

Gissa om jag blev förvånad först när jag gick till www.rollspel.se och sedan hit och det såg annorlunda ut! Man blev ju skrämd!

Förresten, står det att rollspel.se är till salu - kanske man borde gå ihop och köpa den :gremsmile:

Gardener

Champion
Kul att du registrerat dig till slut! Välkommen!

Det blev lite hastigt genomfört detta, annars hade vi nog försökt förvarna lite längre i förväg. Och kanske fixat till utseendet bra innan vi bytte.

Klart det vore praktiskt med rollspel.se, men jag vet inte om jag är så väldigt intresserad. Framförallt är jag emot att betala mer än registreringsavgifter för domäner egentligen. Som med terrorister ska man inte förhandla med domännappare. Men är det ett bra pris så kan jag lägga ut det.

krank

I vissa fall går det inte ens att förhandla med dem. Jag har försökt få tag i de ondsinta jävlar som sitter och trycker på http://www.omegarpg.com/ , som jag blev av med i ett fall av kassa ekonomi nångång kring '02 eller så.

Gardener

Champion
Jo, såna domännappare som bara är ute efter trafiken de genererar snarare än för försäljning är ännu värre.

krank

Gardener said:
Jo, såna domännappare som bara är ute efter trafiken de genererar snarare än för försäljning är ännu värre.
Det jag spontant undrar över är hur mycket pengar man egentligen genererar med en domän som omegarpg.com? Sidan var ju tidigare ungefär som omegarpg.net är nu, ingen större pryl direkt, med andra ord. Hur orkar de?

Gardener

Champion
Det handlar väl om att ha stora mängder. Dessutom korslänkas ju sidorna och ger bättre sökresultat för google etc.