Nekromanti Finmotorik och känsel.

G

Guest

Guest
Håller på att skriva ihop en cybertech-arm gjord för förhöjd känsel, men jag har ett problem, vilka slag skulle bli lättare av det eller skulle det mera vara som ett nytt sinne?

Och nej det är inte jätte hitech, förutom att det är cybernetic så skulle det gå att göra idag, men dyrt skulle det bli, typ mesta vikten beror på silvertrådar och värmesensorerna klarar av så små skillnader som 1/10000 dels grad.

Ichabod_UBBT

Warrior
Behöver det vara en hel arm? Kan man inte bara sätta in någon slags sensorer under huden (eller kanske på huden) på tex händerna. Det är ju mest händerna där man faktiskt skulle kunna ha nytta av en sådan sak.

Jag antar att den är till för att tex analysera ytor och material som man lägger handen på? Kanske den till och med kan scanna DNA. Genom att lägga handen på någon så kan man ta deras DNA. (Detta implantatet tar nog mer plats dock).

G

Guest

Guest
Saken är den att känselmassan går ända in till "benet" som är ihåligt och drivs på samma sätt som en myras exoskelett, motorik och nödvändiga pryttlar sätts i torson.
Anledningen att det är hela armen är att "stuffet" inte skulle få plats i armen samt att sensorerna är tunnare än vanliga kablar och därmed lättare att få plats med i armen, givetvis ska den rike kunna lägga på ett yttre lager med äkta hud, men analysera ytor blir nog inte mycket bättre än uv syn (förutom att du lättare upptäcker om det är ytbehandlat eller genuint.

G

Guest

Guest
Jag har altså en klar bild av cybertechet, jag vill bara ha lite hjälp innan jag kan få någon regelmässig wow på det och slänga in det till nogo eller wikin samt använda det själv.

Beskrivning, armen består av silvertrådar där hälften är känar som införsel av en spänning, och resten detekterar överslag medmera, detta är i en modern gel, som är mycket rörlig och behåller formen likt en riktig arm, givetvis är hela armen "seedad" med nanotermometrar (som även de finns idag) som kan mäta av temperatur mycket exakt och med en frekvens av 100MHz (varför man nu skulle behöva det?) detta är runt en tunn arm liknande en myras ben, det är ett segmenterat rör med vajrar innuti som är dragna till torson på grund av platsbrist.
Anledningen att hela armen är känslig är att det skulle vara onödigt komplext att isolera de trådar som behövs mer än nödvändigt samt att det enda som skiljer de båda åt är längden på trådarna då det är lätta beräkningar var känseln är, altså om du inte vill ha det hela dyrare för att bara ha känseln på handen så måste handen sitta direkt på torson.
Nu till andra viktiga saker tror ni att det är bäst om det krävs cerebralinterface för att nyttja den fullt ut eller för att nyttja den överhuvudtaget, samt användningsområden, ett givet är ju dock rymdarbeten där du lätt kann känna lekage skrovligheter och värmesamlingar samt att du nästan garanterat har en budget som täcker den flera ggr om.

Nordmannen

Veteran
Hvordan hadde du tenkt at hjernen skulle registrere endringene? Fordi jeg tviler på at den vil klare å oppfatte signaler som den normalt ikke tar imot, jeg tror at du må ha HUD for å kunne benytte deg av den

G

Guest

Guest
Det var väl en del av frågan, men jag skulle nog tro att HUD skulle vara rätt dåligt på att visa sådana grejer, saken är jag vet inte om det ska vara cerebralinterface som krav, visst kan hjärnan ta emot mer än det normala, det är bara lite träning som krävs, dessutom är ju effekten delvis sådan att de signaler som gått ersätts med starkare signaler (ungefär som ett artificiellt öga med högre syn än vad man redan har), men är detta tillräkligt för att få ut någon som helst förbättring utan att det tar över hela nervsystemes?