solvebring
Superhero
Jag håller på att försöka lära mig att programmera i Python. Då är det bra att försöka med sådant som just ligger inom ens intresse. Jag gör helt enkelt olika script för skojs skull som för mig kan vara användbara, mer eller mindre.
Just nu håller jag på med en grundläggande rollpersonsgenerator till min version av DoD91. Förövrigt håller jag på med lite slumpgeneratorer. Just nu håller jag på med en slumpgenerator för fynd. Den grupp jag spelar med nu har många prylkåta spelare och de letar ideligen igenom alla platser de kommer till. Så, jag gör helt enkelt en slumpgenerator för "Finna dolda ting". Den slumpgeneratorn är byggd på det viset att man först anger fyndets typ: Vanlig, ovanlig, mystisk och magisk. Kort och gott så skriver spelledaren in typen för föremålet efter eget bevåg. Därefter plockas ett slumpvist valt föremål fram inom den nämnda kategorin.
Problemet för mig är att komma på nog med prylar, och dessutom prylar som antingen 1. Är sådana där prylar som tappas bort eller glöms kvar, eller 2. är värda att gömma från andras ögon och fingrar. Det ska ju inte bara vara dyra, fina prylar utan även vanliga prylar liksom skumma sådana.
Så, jag behöver alltså tips på mängder av saker i de här olika kategorierna. Jag vet inte hur många saker jag ska ha per kategori - det beror nog på hur mycket jag kan få ihop.
Det jag har hittills:
Vanlig:
kamm
tärningar
hårnål
kortlek
ring
kniv
kärleksbrev
silvermynt
kopparmynt
guldmynt
halskedja
penningspung
örter
nyckel
dolk
pil
hårlock
skiss
bestick
proviant
dagbok
bok
vaxljus
elddon
trådrulle
Någon som vill bidra, eller för den delen har en god känsla för vad som är kul att hitta, så shoot. Ange vilken kategori bara. Förövrigt kommer jag inte att ange modifikationer och dylika för mystiska eller magiska saker. Jag anger generellt och sedan får kontexterna i spelet ange det övriga. Jag improviserar det mesta när jag spelleder och låter också därför många mer intressanta föremål öppna för nya händelser.
Just nu håller jag på med en grundläggande rollpersonsgenerator till min version av DoD91. Förövrigt håller jag på med lite slumpgeneratorer. Just nu håller jag på med en slumpgenerator för fynd. Den grupp jag spelar med nu har många prylkåta spelare och de letar ideligen igenom alla platser de kommer till. Så, jag gör helt enkelt en slumpgenerator för "Finna dolda ting". Den slumpgeneratorn är byggd på det viset att man först anger fyndets typ: Vanlig, ovanlig, mystisk och magisk. Kort och gott så skriver spelledaren in typen för föremålet efter eget bevåg. Därefter plockas ett slumpvist valt föremål fram inom den nämnda kategorin.
Problemet för mig är att komma på nog med prylar, och dessutom prylar som antingen 1. Är sådana där prylar som tappas bort eller glöms kvar, eller 2. är värda att gömma från andras ögon och fingrar. Det ska ju inte bara vara dyra, fina prylar utan även vanliga prylar liksom skumma sådana.
Så, jag behöver alltså tips på mängder av saker i de här olika kategorierna. Jag vet inte hur många saker jag ska ha per kategori - det beror nog på hur mycket jag kan få ihop.
Det jag har hittills:
Vanlig:
kamm
tärningar
hårnål
kortlek
ring
kniv
kärleksbrev
silvermynt
kopparmynt
guldmynt
halskedja
penningspung
örter
nyckel
dolk
pil
hårlock
skiss
bestick
proviant
dagbok
bok
vaxljus
elddon
trådrulle
Någon som vill bidra, eller för den delen har en god känsla för vad som är kul att hitta, så shoot. Ange vilken kategori bara. Förövrigt kommer jag inte att ange modifikationer och dylika för mystiska eller magiska saker. Jag anger generellt och sedan får kontexterna i spelet ange det övriga. Jag improviserar det mesta när jag spelleder och låter också därför många mer intressanta föremål öppna för nya händelser.