Bortbytingen
Veteran
Hej! Jag är en gammal rollspelsräv som ömmar för rollspelet Viking. Pågår det någon vikingaaktivitet i vårt avlånga land?
Ja, det finns en romersk setting till GURPS. Det finns även en liknande till Vampire. som nog går alldeles utmärkt att använda även för de som vill spela "vanliga" romerska äventyr, dvs utan vampyrer och andra övernaturligheter.Svarteman said:Antikens rom låter skoj, finns det något sådant rollspel?
Roma Umbrarum till Parallell Worlds. Finns hos Saga Games.Ett rollspel om antikens Rom till exempel.
Jag gillade att skriva bakgrundsmaterial till Viking, men spelsystemet var lite val tungrott for min smak. Jag har funderat pa att gora ett tunt rollspel med vikingatema, fast da fokus mer pa action an pa historik. Den islandska sagorna ar ju ofta som Tarantino-filmer, eller hur? Vi far val se vad jag hinner med. (1. Wolframfastet; 2 Okeanos; 3. oklart.)Hej! Jag är en gammal rollspelsräv som ömmar för rollspelet Viking. Pågår det någon vikingaaktivitet i vårt avlånga land?
Illern här på forumet har gjort Terra Draconis. Jag har sett det som bokutgåva också.Svarteman said:Antikens rom låter skoj, finns det något sådant rollspel?
Jag är inte övertygad om att det är sant. Jag tror att det inte är speciellt många som har kommit längre än till första punkten. (Jag själv till exempel.)Låt mig säga så här...
Nästan hela rollspels-Sverige äger ett Viking? Check!
Nästan hela rollspels-Sverige har spelat Viking? Check!
Nästan hela rollspels-Sverige har blivit besvikna på Viking? Check!