Nekromanti Finns det några extraregler till AD&D?

Eagle

Swordsman
Hej

Jag undrar om det finns några extraregler till AD&D. Jag har ett par gamla supplement till 2nd edition som heter Skills & Powers och Combat & Tactics. Jag undrar om det finns liknande regelsupplement till 3rd edition av AD&D? Jag uppskattar snabbheten i regelsystemet, men skulle vilja ha lite mer realism. Vad tycker ni andra?

Shaggy

Swordsman
Det finns inget som heter AD&D 3rd ed. I den tredje versionen heter spelet enbart "D&D". Mängder av extramaterial finns bl a här.

Staffan

Myrmidon
OM det finns.

Till att börja med har du 3e-versionen av Complete-böckerna: Sword & Fist, Defenders of the Faith, Tome & Blood, Song & Silence och Masters of the Wild.

Några regelexpansioner är Oriental Adventures (regler/klasser/raser för Asieninspirerade kampanjer), Psionics Handbook (psiregler, i princip ett alternativt magisystem), Manual of the Planes (regler för hur andra dimensioner funkar), Epic-level Handbook (regler för level 20+), och Savage Species (regler för att spela "monster") - det finns fler, men det får räcka så.

Världsböcker som getts ut av WOTC är Living Greyhawk Gazetteer (som beskriver Greyhawk-världen) och Forgotten Realms Campaign Setting (som beskriver Forgotten Realms). Den senare är avsevärt större och mer matnyttig, även om en del föredrar Greyhawk som värld. FRCS innehåller också en del extraregler (framför allt prestige classes, feats och spells).

Än så länge finns det inget till 3e som motsvarar just Player's Option-böckerna, men det sägs att Unearthed Arcana som kommer tidigt nästa år ska ha en massa regelvarianter.

Förutom de böcker som getts ut av Wizards of the Coast finns det baunorma mängder tredjepartssupplement, med en d20-logga på.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
För mer realism

Prova:

Torn Asunder: Critical Hits ger mer detaljerade regler för skador, och ska tydligen göra strider mer... ööööh... "realistiska", om man nu kan tala om det i rollspel. Utgivare är Bastion Press (www.bastionpress.com)

Ultimate Games Designer's Companion innehåller en samling Open Gaming Content, som designats för D&D3e. Reglerna täcker väldigt mycket, och det enklaste är om du läser om det här: http://www.mongoosepublishing.com/detail.php?qsID=101&qsSeries=Supplementary. Mongoose har också en massa, massa tilläggsböcker som ger mer regler som kan användas till D&D3e. www.mongoosepublishing.com, alltså.

AEG ger ut en massa ett-ords-titlar som ger mer regler och som kan vara helt okej (och undermåliga ibland). Läs mer här: http://www.alderac.com/d20/

Fantasy Flight ger också ut en massa tillläggsböcker som är okej eller bra, de är jag hyfsat nöjd med. Läs mer på: http://www.fantasyflightgames.com/ll.html

Det finns massor, massor mer men det här får duga för tillfället.

M.

G

Guest

Guest
Re: För mer realism

Torn Asunder: Critical Hits ger mer detaljerade regler för skador, och ska tydligen göra strider mer... ööööh... "realistiska", om man nu kan tala om det i rollspel. Utgivare är Bastion Press (www.bastionpress.com)
Hmm, verkar vara något som jag söker efter. Är otroligt svag för "elaka" strider där blod och kroppsdelar flyger till höger och vänster i värsta Braveheart-anda. Men frågan är ifall man skall vänta på Complete Warrior från WoTC och kolla in den först.