Nekromanti Finns det några vackra rollformulär till D&D?

Eagle

Swordsman
Hej!

Jag tycker alla formulär till D&D är så sterila och fula. De finns massor av bra formulär som är funktionella och innehåller plats för att skriva allt möjligt, från utrustning till trollformler. Men alla formulär ser så sterila ut. Jag skulle vilja göra ett funktionellt formulär men som samtidigt är mycket vackert illustrerat. Exempelvis ett formulär där pappersbasen ser ut som ett pergament, där typografin är tidsenligt fantasy, samt där ramverk är lite mer ornamenterade av växter samt där tomma utrymmen i formulärets marginaler har några smakfulla illustrationer i dungeons & dragons anda. Jag skulle vilja ha ett vackert D&D formulär som inte skapats i excell, utan som verkligen formgivits med estetisk känsla, finns det några sådana formulär?

Shaggy

Swordsman
Tja. Vi har ju Necromancer Games version som någon här i mötet tipsade om för ett tag sedan också. Bifogas ovan.

Netfeed

Swashbuckler
uj

den 1.4 versionen var rätt ut tömmand
den kan man ju till coh med tänka sig använda

anth

Vetefan
Jag tycker att Mad Irishman är en bra site om man vill ladda ner character sheets.

Det är f.ö. Mad Irishman som gjort Necromancers char.sheet som Shaggy tipsade om.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Visst finns det

Våran käre Dante , här på forumet, håller på med riktigt vackra formulär som kanske passar. Men man vet ju aldrig. Kolla här i vilket fall.

Men vill du ha formulär a la Gemini kan jag inte hjälpa dig, för sådana formulär bör ramas in och hängas på väggen snarare än att användas.