Nekromanti finns det..

PAX

Jordisk Äventyrare
Fuskar!

Nu kommer ett inlägg som jag säkert får sota för....

men det skiter jag i....

Ladda ner Kazaa

och sök på Star Wars under Dokument....

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Suck

Kunde du åtminstone inte ha messat honom privat istället för att göra det inlägget?

Vi moderatorer på rollspel.nu kämpar hårt för att inte sajten ska förvandlas till ett tillhåll för pirater som byter länkar till upphovsrättsskyddat material, eller ger tips om Kazaa och andra filbytarprogram.

rollspel.nu har idag en unik position på svenska rollspelsscenen. Det besöks av både nybörjare, veteraner, speldesigners, spelföretag och andra. Om rollspel.nu skulle förvandlas till ett ställe där man byter länkar till olagligt upplaggt upphovsrättsskyddat material, finns det en risk att tex spelföretagen helt enkelt struntar i att stödja rollspel.nu.

Varför ska man stödja en sida som uppmuntrar olagligt spridande av material som kostat många människor mycket pengar att ta fram?

Det är därför särskilt trist att det finns enstaka användare som inte respekterar detta. Du visste att vi inte skulle gilla det, och ändå så postade du ditt inlägg.

Varför?

Magnus

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Suck

Nog visste jag att om man nämner Kazaa så skakar en del på huvudet och skriker PIRAT! Men varför?

Via Kazaa så går det ju att hitta en del material som inte är så lätt att finna på andra platser och som inte är illegala kopior av företagsprodukter.

Vad du som användare laddar ner bedömmer du själv.

Eksem

Champion

Men nu tipsade du ju i alla högsta grad om något som är löjligt lätt att hitta i butik.

Magnus, kan du inte edita hans inlägg? Mitt blev det förut när jag tipsade om en viss kanal för piratmaterial (fast jag tipsade ju om saker som inte finns i butik längre, öhh...). Dessutom tipsade jag i mycket lösare termer.

Eksem

Champion
I stort sett samma saker som alla rollspel. Springa runt, banka skurkar och leta skatter. Fast med lasersvärd och rymdskepp istället för svärd och hästar.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tyvärr inte

Jag kan bara ändra inlägg på DoD- och D&D-forumet. På detta forum sträcker sig min rättigheter till att påtala när någon gjort något som jag tycker är fel.

Magnus

PAX

Jordisk Äventyrare

Du missförstod mig. Det finns bra material till Star Wars (och andra rollspel) som går att hämta via Kazaa skrivna av privatpersoner som du och jag.

Jag själv är emot piratkopiering och tycker att det är klart trevligare att ha en fin bok hemma i hyllan än ett taskigt inscannat exemplar i datorn.

Jag kan dock inte förstå varför man ska vara så negativ till Kazaa och liknande filbytesprogram. Kazaa är bara en version av internet så i stället för att söka via en massa hemsidor på material så kan man använda sig av FTP. Sen om man anser att det är fel så förstår jag inte problemet mer än att det just via Kazaa förekommer en hel del piratkopiering. Men det vet väl de flesta om som läser det här inlägget...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Oavsett...

...om Kazaa går att använda till lagliga saker (vilket jag vet att det gör) så är det förknippat med Piratverksamhet. Punkt. Slut.

Oavsett hur mycket du vill resonera om att det går att göra lagliga saker med det, är det inte den uppfattningen många har kring Kazaa. De flesta uppfattar det som ett piratverktyg.

Det visste du också, annars hade du inte tvekat inför att tipsa om Kazaa.

Om du hade lagt till det du skriver i ovanstående inlägg till ditt tips om Kazaa hade jag låtit det passera. Men det sätt du skrev på först förde tankarna till piratkopiering, och det visste du, därav din kommentar i ditt första inlägg.

Och det är det jag egentligen undrar över. Du visste att vi inte skulle gilla det, men ändå tyckte du att du skulle tipsa om det.

Varför?

Magnus

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Oavsett...

Varför?

Jag tycker själv att Kazaa fungerar bra och samtidigt visste jag ju hur reaktionen skulle bli om man nämner Kazaa och liknande program här på forumet.

Reaktionen blev ju bekräftad...

Och det är därför jag skrev som jag gjorde.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Så du skrev det medvetet...

...för att få en reaktion.

Kul.

Jättekul.

Haha.

Stenkul.

Jag tycker det är jättekul att du tycker att det är kul att skriva inlägg bara för att få en reaktion.

Jättekul.

Jag skrattar mig fördärvad.

Jag skulle rekommendera att du inte gör om det.

För så kul var det ju inte, egentligen.

M.

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Så du skrev det medvetet...

Skriver man inte inlägg för att få en reaktion?

Jag kommer att fortsätta skriva inlägg för att skapa en reaktion.