Nekromanti Finns det...

Sodivra

Champion
Take cover!

Nja, inte roliga kanske, men mysigt läskiga så finns det en del.. :gremwink: Call of Chtulhu brukar ses som en riktig klassiker, Vampire är populärt, men frågan är om man får kalla det skräckrollspel, Kult är kult. Med stort K. :gremwink:

Men jag varnar dig! Såhär gick det förut när folk frågade sådant:
Den senaste gången och Alla Monstertrådars Moder!

Kitzune

Swashbuckler
Hallå bugtimekiller,

Varför undrar du detta? Är du intresserad i största allmänhet
eller funderar du på att verkligen investera i ett rollspel?

/Alexander Gyhlesten

DanielSchenström

Swashbuckler
Jag har haft jättekul i Kult, Vampire the Masquerade och Kult, så de är ...ja, kul helt enkelt. Ravenloft D20 om det är som originalet till Advanced Dungeons & Dragons är också kul.

Ymir

Liten kantbaron
Vampire - Kindred of the East: Mörk nutid, fylld av östasiatisk mystik...och skräck. Åååååångest. Underbart.

Vampire - The Masquerade: Mörk nutid, 'Personal Horror'. Åååångest. Mycket bra.

Vampire - The Dark Ages: Mööörk medeltid, 'Gothic Horror'. Ååååångest. Mycket bra.

Kult: Mycket bra och åååångestfyllt, men för bristfällig världsbeskrivning :gremwink: (Intern pik till Rising)

Call of Chtulhu: Tja, det är lite överskattat imho, och Investigator-koncepter suger, men...inget i det Lovecraftianska-Howardianska-universat kan vara dåligt, det bara är så. Ett mycket bra spel, trots allt.

...dessa är väl några av marknadens större 'skräck'rollspel, och de är alla mycket bra enligt mig. Se upp med mindre kända spel och independent-produktioner, bara...

- Ymir, slås av hur meningslöst det här inlägget är

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag ser att det hittills bara är folk med färgglada namn (förutom Ymir som är svart då... deppspöke! :gremwink:) som har yttrat sig, så jag kommer väl med min vanliga värdelösa åsikt som ingen ens lyssnar på. Ja vaddårå, jag har lite att göra, duger inte det?

All Flesh Must Be Eaten. Jo för fan! Humoristisk skräck, skulle jag vilja påstå, som mest handlar om zombier som har tagit över världen på ett eller annat sätt (11 sätt, närmare bestämt). Det kan bli "seriös skräck" om man gör det till det, och gillar zombier. Det underlättar om man har sett Night of the Living Dead-trilogin (Night of the Living Dead, Dawn of the Dead och Day of the Dead, undvik Troma och Peter Jackson om du söker efter zombieskräck)

Splatter rekommenderar jag inte, såvida du inte får det gratis, nu när vi ändå är inne på ämnet zombieskräck.

Jag har hört att Kult är bra, men aldrig provat det. Jag diggar mest zombier... :gremcrazy:

Hoppas jag var till nån hjälp i alla fall...

Kitzune

Swashbuckler
om det är som originalet till Advanced Dungeons &
Dragons är också kul.

Skräckrollspel? Har jag missat något vitalt häromkring?

/Alexander Gyhlesten

Insignia

Swashbuckler
"om det är som originalet till Advanced Dungeons &
Dragons är också kul.

Skräckrollspel? Har jag missat något vitalt häromkring?"

Ravenloft. Original-Ravenloft, alltså, till skillnad från Ravenloft d20. Spooky.

Ymir

Liten kantbaron
Re: D&D skrämmande?

Jag tycker då verkligen att Dungeons & Dragons är ganska skrämmande, när allt kommer omkring.

- Ymir, får Sanity Loss 1/1D10 så fort han öppnar en D20-bok

Sadaigh

Swordsman
om du e bra på engelska eller vill bli det =P så är call of Cthulhu bra. Förkortas CoC. Men om det skall vara svensk så går det mycket bra med Kult. Tänk då att det itne finns så många tilläggsböcker till Kult, det är relativt nytt nämligen...! =)

ha en bra dag!

Kitzune

Swashbuckler
Ravenloft. Original-Ravenloft, alltså, till skillnad från
Ravenloft d20. Spooky.

Så detta är alltså en spelvärld till D&D och skräckbaserat
eller är jag ute och cyklar samtidigt som jag mumlar i
nattmössan? :gremwink:

/Alexander Gyhlesten

Rajr0t

Veteran
Tänk då att det itne finns så många tilläggsböcker till Kult, det är relativt nytt nämligen...! =)

Har den nya utgåvan av Kult kommit ut nu? Men är inte den på franska/engelska? För svenska Kult är ju ganska gammalt... :gremgrin:

Morgoth

Swashbuckler
"Så detta är alltså en spelvärld till D&D och skräckbaserat
eller är jag ute och cyklar samtidigt som jag mumlar i
nattmössan?"

Känner du inte till Râjvenlôft, pöjk? Det annonserades ju tillochmed i gamla Marvel-serier! :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
Du glömde Vampire - Victorian Age
ångest i korsetter.

chrull

Stockholm Kartell
Svenska Kult är ju gammalt som gatan. som sagt.

Nya utgåvan har kommit. först på franska och sen på engelska.

Recensionerna har sågat det totalt. allihopa.

chrull

Krille

Super Moderator
"ångest i korsetter."

Dubbelt ångest. Dels för flickan som ska in i korsetten, och sedan ner mannen ska få ut henne ur den. :gremwink: