Nekromanti Finns detta rollspel.

han göte

Warrior
hej jag fick en idé att skriva ett spel som utspelarsig i skåne och danmark under det året när slaget om lund var...med snaphanar och karoliner m.m finns det ett rollspel som utspelas då?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tanken har slagit mig. Har man sett/läst Göingehövdingen så inser man vilken potential den eran har som rollspelsvärld.

Finns nog inga färdiga spel som passar precis, En Garde kanske kan modifieras lite lätt. Mitt eget Höstdimma ligger iofs i rätt tidsperiod och har passande regler, men har inte något bakgrundsmaterial att tala om.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Det är kanske lite väl begränsat att bara låta det utspela sig under slaget om Lund, erövringen av Skåne var ju en process som tog ett bra tag. Att spela snapphane känns nog som det mest naturliga, med tanke på den större rörelsefrihet man har jämfört med till exempel soldater i svenska eller danska armén.

Johan K

Gammal & dryg
Humm, jag tror inte att det finns något sådant spel. Så det är väll bara att skapa på !
Det närmaste som jag kan tänka mig är väll Vampire Darkages

han göte

Warrior
ja jag menade åren runt slaget om lund givetvis inte bara veckan kriget var eller bara spela slager skulle vara tråkigt :gremtongue: