Nekromanti Fireborn och "Dynamic d6"

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Fantasy Flight Games har nyligen gett ut ett nytt rollspel som heter "Fireborn" som tydligen ska ha ett nytt regelsystem som heter "Dynamic d6". Någon som hört talas om någotdera?

Saxat ifrån den officella hemsidan:

"Dual-Era Roleplaying
The action in Fireborn takes place in both the modern day and a mythic age. The base setting for campaigns is modern London just a few years from now, a place of cosmopolitan dealings, venerable age, and dark mysteries. Characters in the modern age may have many directions and goals, including monster hunting, political machinations, treasure seeking, avoiding the authorities, and anything else the Game Master throws at them. Between and during adventures in the modern age, however, comes every scion’s main priority: rediscovering who and what he was.

This re-discovery occurs via a game mechanic called flashbacks, in which players remember and play out, collectively, a dramatic event that occurred to their previous selves in the mythic age. During these flashbacks, the characters take the role of immensely powerful dragons of all shapes and kinds. The times and locations of the flashbacks can be spread throughout several aeons and across many lands, all collectively known as the mythic age. During these visions, the players control their dragons as if playing them in the here and now, slowly learning more about their capabilities and the world they used to inhabit. Mythic age flashbacks may give their modern age selves clues to important events occurring in the modern day, a chance to meet and interact with figures that may play roles in their futures, or even an opportunity to leave behind powerful items for their human selves to find and use. With every flashback, the scions in the modern age remember more of their previous powers and can access greater amounts of draconic strength."


Låter som ett intressant och annorlunda spelupplägg. Hade dock gärna velat veta mer om regelsystemet och vad som är så dynamiskt med det.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Låter som ett intressant och annorlunda spelupplägg. Hade dock gärna velat veta mer om regelsystemet och vad som är så dynamiskt med det.
Så som jag har förstått det hela är det så att man har typ fyra olika klumpar med tärningar - en för vardera av de fyra elementen och dessas egenskaper. Eld typ för stark och bra att slåss, Vind för intelligens eller nåt sådant.

Sedan kan man för en viss handling ha en grundpool med tärningar som gäller för den saken - typ Eld då om man ska göra någon illa. Det dynamiska är sedan att man med sina olika färdigheter själv får pilla in ett antal tärningar från någon annan pool. Kan man motivera en intelligen strategi får man kanske lägga in ett par från Vind-poolen. Sysslar man med exakthet och precision kanske en eller två tärningar från Vatten kan komma med också. Grejen är att man själv får flytta och ändra sina små tärningshögar från runda till runda, eller från handlig till handling. Man ska kanske inte ta ALLA tärningar från ALLA sina pooler, eftersom de man använder till en handling inte kan sättas på en ny förrän nästa runda och om man är tom i till exempel Jord-poolen när fienden sätter in en dolkstöt så kan man få aj.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Fantasy Flight Games har nyligen gett ut ett nytt rollspel som heter "Fireborn" som tydligen ska ha ett nytt regelsystem som heter "Dynamic d6". Någon som hört talas om någotdera?

Saxat ifrån den officella hemsidan:

"Dual-Era Roleplaying
The action in Fireborn takes place in both the modern day and a mythic age. The base setting for campaigns is modern London just a few years from now, a place of cosmopolitan dealings, venerable age, and dark mysteries. Characters in the modern age may have many directions and goals, including monster hunting, political machinations, treasure seeking, avoiding the authorities, and anything else the Game Master throws at them. Between and during adventures in the modern age, however, comes every scion’s main priority: rediscovering who and what he was.

This re-discovery occurs via a game mechanic called flashbacks, in which players remember and play out, collectively, a dramatic event that occurred to their previous selves in the mythic age. During these flashbacks, the characters take the role of immensely powerful dragons of all shapes and kinds. The times and locations of the flashbacks can be spread throughout several aeons and across many lands, all collectively known as the mythic age. During these visions, the players control their dragons as if playing them in the here and now, slowly learning more about their capabilities and the world they used to inhabit. Mythic age flashbacks may give their modern age selves clues to important events occurring in the modern day, a chance to meet and interact with figures that may play roles in their futures, or even an opportunity to leave behind powerful items for their human selves to find and use. With every flashback, the scions in the modern age remember more of their previous powers and can access greater amounts of draconic strength."

Låter som ett intressant och annorlunda spelupplägg. Hade dock gärna velat veta mer om regelsystemet och vad som är så dynamiskt med det.
Det är ganska enkelt att få reda på då de beskriver sin mekanik på sidan du länkar till. Om du behöver en länk så fick du precis en som pekar på en sammanfattning av deras mekanik. Om du är intresserad kan du också köpa spelet från Golem där de har Fireborn för 269 SEK. Som hittat tycker jag som bad dem plocka in den, vilket de gjorde. Därmed har jag också beställt ett exemplar som jag med spänning väntar på.
 
Top