Nekromanti Firefly: Benevolence har plats för fler spelare!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Vi är några stycken som håller på att starta upp en rollspelskampanj i det universum som serien Firefly och filmen Serenity utspelar sig i. Premissen är ungefär samma som serien; en liten besättning på ett skepp som försöker klara sig i den stora rymden.

Just nu är vi fem spelare, men det finns plats för några till om någon är intresserad :gremsmile:

Formatet är play-by-e-mail, friform, på engelska. Om du inte har spelat så förut men är nyfiken ändå så är det helt okej :gremsmile:

Ni kan läsa mer om spelet här:
https://sites.google.com/site/benevolencerpg/home

Den som är intresserad får gärna höra av sig antingen i tråden eller i pm till mig!

God45

#PrayersForBahakan
Lite inttresserad :gremsmile:

Vilket system använder spelet?

Laowai

Hero
Skulle sjukt gärna joina, men jag vet inte hur mycket jag kommer hinna spela iom att jag har både jobb och skola och zombierollspel. Om ni kan stå ut med att jag kanske bara uppdaterar 3-4 gånger per vecka så kan jag vara med =)

Björn Wärmedal

Björning Wheel
God45 said:
Björn Wärmedal said:
Formatet är play-by-e-mail, friform, på engelska.
:gremwink:

Att spela på det här sättet är egentligen mer karaktärsutveckling och samberättande än "rollspel", dvs det finns inget direkt spelmoment i det. Du styr själv exakt vad som händer din karaktär, vilka den har kontakt med osv. NPCer spelas antingen av vem som helst eller av den som skapat den.

God45

#PrayersForBahakan
Björn Wärmedal said:
God45 said:
Björn Wärmedal said:
Formatet är play-by-e-mail, friform, på engelska.
:gremwink:

Att spela på det här sättet är egentligen mer karaktärsutveckling och samberättande än "rollspel", dvs det finns inget direkt spelmoment i det. Du styr själv exakt vad som händer din karaktär, vilka den har kontakt med osv. NPCer spelas antingen av vem som helst eller av den som skapat den.
Ah, då förstår jag :gremsmile:

Jag har tyvärr inte tid pga skola och sedan jobb under julen så jag kan inte lova att jag inte droppar ur mitt i. Men karaktärerna spelarna har skrivit upp låter intressanta så jag önskar dig gott spelledande :gremsmile:

Björn Wärmedal

Björning Wheel
God45 said:
Jag har tyvärr inte tid pga skola och sedan jobb under julen så jag kan inte lova att jag inte droppar ur mitt i. Men karaktärerna spelarna har skrivit upp låter intressanta så jag önskar dig gott spelledande :gremsmile:
Tack så mycket! :gremsmile: