Jag har en idé om att låta ett skräck/deckarrollspel utspela sig ombord en oceanångare 1900-1945. Jag tänker mig oceanångaren som en fiskdamm och sandlåda i ett. Om livet på oceanångaren blir för tråkigt så kan man varva tillvaron på oceanångaren med att fartyget anlöper olika hamnar i olika städer runtom i världen och att rollpersonerna får ro i land på en öde ö för att tex rädda skeppsbrutna personer osv.
Operation: Fallen Reich är kanske rätt spel för upplägget?
Jag gillar idén att rollpersonerna är fast på en oceanångare. Oceanångaren blir ett samhälle i miniatyr med 2 000 invånare. 1:a, 2:a och 3:e klass. Drama mellan besättningen och passagerarna. Rollpersonerna måste rädda fartyget från ett sjöodjur, lösa ett mordmysterie, undvika skeppsbrott, hindra fartyget från att sänkas av en tysk ubåt, avslöja spionen osv. Metaploten är 1:a eller 2:a världskriget.
Operation: Fallen Reich är kanske rätt spel för upplägget?
Jag gillar idén att rollpersonerna är fast på en oceanångare. Oceanångaren blir ett samhälle i miniatyr med 2 000 invånare. 1:a, 2:a och 3:e klass. Drama mellan besättningen och passagerarna. Rollpersonerna måste rädda fartyget från ett sjöodjur, lösa ett mordmysterie, undvika skeppsbrott, hindra fartyget från att sänkas av en tysk ubåt, avslöja spionen osv. Metaploten är 1:a eller 2:a världskriget.