Nekromanti Fisktank i kolonialtappning (Spoiler mina spelare)

Marcus J

Hero
Ok. nu tänkte fråga lite om insprirationshjälp till mitt senaste kampanjprojekt. Mina spelare kan sluta läsa nu om ni ens öppnade inlägget.

Ok. Jag har läst lite om de fisktankarna och tänkte pröva att speleda på det viset.
Det jag behöver hjälp med är pirajor. Jag har lite problem på att komma på sådana.

Miljön är kolonier i en övärld. (Mer specifikt så är det i eon och Cirefialier som ska kolonisera stora arkipelagen.)

Spelarna kommer spela kolonisatörerna, de är underhuggare till en handelsfurste som vill grunda nya kolonier.

De pirajor jag har är:
Den lokale infödingsledaren. Infödingarna är organisatoriskt och vapenmässigt underlägsna kolonisatörerna och är ett fredligt fiskarfolk som även bedriver lite jordbruk. Han är äldste i byn på ön men vill egentligen inte ha någon konflikt med kolonisatörerna men kommer agera om de hamnar på fel kant med honom. (Jag ska beskriva honom mer ingående senare).

De tirakeska legoknektarna som kolonisatörerna har hyrt för att få lite mer vapenmakt. De kommer bli sura om de inte får betalt och om de inte har något att göra så kan de starta bråk med varandra och med infödingarna (diciplinproblem).

Handelsfursten som rollpersoner arbetar för kräver snabba resultat och kommer inte tolera några förseningar.

Det rollpersonerna ska göra är att organisera kolonistionen och ta hand om eventuella problem.

Det jag vill ha hjälp med är fler pirajor och dessutom förslag på problem.

/Marcus ska egentligen skriva mer men måste springa.

Petri

Veteran
Jag känner inte till Eons värld för fem öre men här är lite idéer:

En konkurerande handelsfurste som också vill kolonisera samma område och komma åt de åtråvärda resurser som kan finnas där.

Infödingarnas schaman som är övertygad att dom nyanlända kolonisatörerna egentligen är en sorts onda andar och de ska helst undvikas/ drivas bort på all sätt och vis.

Pirater har ett hemligt näste i närheten och uppskattar inte alls att en massa folk har kommit så nära deras bakgård. OCh dom verkar vara vällastade med gods så de dära kolonisatörerna kan ju vara ett lätt byte som man kan dryga ut kassan med.

Någon i rollpersonernas kolonisatörgäng är egentligen en sabotör anställd av den konkurerande handelsfursten och denne orsakar en massa olyckor (och kanske provocerar fram en och annan konflikt med dom andra fraktionerna), som att maten blir förstörd, skeppet sjunker m.m.

Det finns någon varelse som jagar människor (eller vad det nu är ni är för nått) på öarna. Varelsen är helig för infödingarna och de har många berättelser om den varav alla slutar med att folk dör på de grymaste vis.

Annat som kan hända är: Sjukdomar, dåligt väder, vulkanutbrott.

Nu kom jag inte på mer.

Petri "Tänkte och det luktade bränt" Loukasmäki

Marukusu

Hero
Eller...[ANT]

"En konkurerande handelsfurste som också vill kolonisera samma område"

...sabrier?

- Danne, diggar rödrockar! :gremelak:

Petri

Veteran
Re: Eller...[ANT]

för att citera mig själv
Jag känner inte till Eons värld för fem öre men här är lite idéer:
så det kan väl vara sabrier vad det nu är för några :gremcrazy:

Marukusu

Hero
Re: Eller...[ANT]

"för att citera mig själv
Jag känner inte till Eons värld för fem öre..."

Aye, jag lade märke till att du skrev det och byggde vidare på dina idéer. Varsego'

"så det kan väl vara sabrier vad det nu är för några"

Kort sagt:
Sabier = folk som kommer ifrån Consaber = pseudobritter = imperialistic (=evil) beyond all recognition.

- Danne, som dock fortfarande diggar rödrockar eftersom att de är så fett jävla evil!