Nekromanti Fjärde GURPS

Storuggla

Champion
Så, nu finns då GURPS i ny utgåva i handlarnas hyllor. Och den ser till och med snygg ut, hör och häpna! Men innan jag springer ut och köper den så vill jag allt veta om den är något att ha. Med andra ord, GURPS-tomtar där ute, är den bättre än tredje utgåvan som möglar i min hylla?

Storuggla, möglar i stol

Honken

Hero
Så, nu finns då GURPS i ny utgåva i handlarnas hyllor. Och den ser till och med snygg ut, hör och häpna! Men innan jag springer ut och köper den så vill jag allt veta om den är något att ha. Med andra ord, GURPS-tomtar där ute, är den bättre än tredje utgåvan som möglar i min hylla?

Jag kan ju då tipsa om GURPS Lite som är uppdaterad till fjärde utgåvan. GURPS Lite är då en enklare version, och gratis för nedladding från hemsidan.

/Honken

vielleicht

Veteran

Är man inte bekant med GURPS regelsystem sen innan är skillnaden knappt märkbar. Gillade du inte GURPS 3 bör du nog inte lägga 750 spänn på de nya böckerna.

Själv anser jag att G4 är en bra och välbehövlig uppdatering och revidering av G3, även om jag (tråkig som jag är) hellre hade sluppit det blanka papperet och de färgglada illustrationerna i utbyte mot lägre pris. Hursomhelst är det definitivt ett prisvärt köp - något annat hade jag heller inte förväntat mig av SJ Games.

-V

_-olle-_

Veteran
Man kan klart säga att böckerna är omarbetade och en hel del har uppdaterats och fått bättre utformning. En hel del advantages och disadvantages har lagts och många har genomgått en del förändringar... Inga revolutionerande förändringar men 4.0 är absolut ingen marknadsförningsploj för att sälja fler böcker... tyckte man 3.0 fungerade så tycker man antagligen att 4.0 är ännu bättre. Planerar man en GURPS kampanj så kan 4.0 vara något att ha...