Nekromanti Fjärran dalar

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Har kommit en bit med mitt nybörjarspel Fjärran dalar... de som är nyfikna kan ju kolla in utvecklingswikin som ligger HÄR!
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
436
Location
Jönköping
Fjärran dalar ser onekligen trevligt ut. Vad är din tanke bakom det? Varför Fjärran dalar när Saga finns? :gremsmile:

Kommer du släppa spelet som en snyggt layoutad pdf liknande PW i framtiden?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Fjärran Dalar är mycket mer inriktat mot nybörjare än Saga (att Saga är nybörjarvänligt är bara en "bieffekt" av att jag gillar enkla system, okomplicerat språk i regeltexter och bra struktur av innehållet), och jag tänker mig en kort bok i fyrfärg eller box eller liknade...

Stämningen är mindre "medeltid" och mer "anything goes", som Thieves World, D&D, Tolkien, Moorcock och så vidare... och innehåller en liten kampanj som kan appliceras i de flesta spelvärldar på marknaden... Ett spel för folk som inte testat pappersrollspel, men gillar WoW elller Guild Wars eller Oblivion osv...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
de är ju inte speciellt mörka ;-) TW är ju kul S&S, och i Moorcocks fall är det ju bara Elric som är en hopplös snubbe.. de andra eviga champinjonerna har ju bättre flyt...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
"de andra eviga champinjonerna har ju bättre flyt..."

Som Corum, som blir av med handen och ögat i en tortyrsekvens efter att hans familj blivit ritualmördad och våldtagen? Och Hawkmoon är förstås en hyvens lirare, men frågan är om hans värld ändå inte är den värsta av alla.

---

Det åsido så är jag väldigt intresserad av vart Fjärran dalar tar vägen.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
det är ju smällar man får ta... men de gnäller i alla fall inte hela tiden...
 
Top