Nekromanti Fjölig skada

Nån annan

Veteran
Hmmm...läste i grundboken att koncentrerad syra ger ob1t6 i trauma och smärta lika mycket som kokande vatten...hmmm...

Johan K

Gammal & dryg
Hmm, du har rätt. Dubbla skadan minst och förläng den åxå. Så att den gör skada x antal rundor.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Sabelkatten

Swordsman
Överdriven skada (WAS:Fjölig skada)

Ta det lungt nu. Trots det man kan se i "Alien" är faktiskt inte koncentrerad syra SÅ farligt. Faran är om man får det i ögonen eller in i kroppen på något sätt.

Iofs anser jag att många av den här typen av skadeorsaker är överdrivna i Eon. Jag menar: Tänd eld på en persons jacka, i Eon dör han efter 15-20 sekunder, i verkligheten tar det flera minuter (flera _plågsamma_ minuter...).

/Sabelkatten

Utopi

Warrior
Re: über vatten

Det är nog snarare vattnet som är överdrivet i så fall.

Man kan säga att det finns nybörjare i rollspel. Men är inte hela livet ett
(r)wollspel.

smaffy

Hero
läste i grundboken att koncentrerad syra ger ob1t6 i trauma och smärta lika mycket som kokande vatten...per stridsrunda man utsätts för det ja. en stridsrunda är mellan fyra till fem sekunder lång, och syra är faktiskt inte så väldans farligt i de flesta fall. prova att hälla upp en tunna kokande kaffevatten och tryck ner huvet där i fem sekunder. jag lovar dig, det kommer att göra skitont och din hud kommer att lossna!!

tjugofemmolarig svavelsyra kanske kan klassas som konc. syra eller? jag tror nog att du kommer att få lika mycket skada från syran som från vattnet, dessutom så 'hänger inte vattnet' med som det antagligen gör med syra (syran fräter ju en stund även efter att du tagit upp skallen eller hur?, det gör inte vatten).

Smaffy är jag. blä.

Vindhand

Myrmidon
Don't try this at home

Empiriska försök (misstag) har visat att det är mycket mindre farligt att snabbt doppa handen i kokande vatten om ens hand är flottig. Man bränner sig nästan inte alls /images/icons/wink.gif

hatten

Swashbuckler
Det beror på 2 faktorer
1hur utspädd syran är
2 Vilken syra det är

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-12-02 00:18.</EM></FONT></P>

Johan K

Gammal & dryg
Tackar för det !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>