Problemet för mig brukar vara att man inte bara får inspiration av rollspelsgrejer. Hjärnan helt av sig själv bara "Såg du på Warrior Nun? Synd, här är 10 nya idéer att bygga rollspelsgrejer på."Hej WRNU, jag är en fjärils-SL. Det är 107 dagar sedan jag fjärils-SL:ade.
Min lösning har varit att inte snegla åt annat, för som Hannibal Lecter brukar säga "We covet what we see". Nu är det inte alltid så kul i kokongen heller många gånger, men den hjälper en att fokusera. Å andra sidan är det tyst, lugnt och skönt. Inget som distraherar.
Så, om folk bara kunde sluta skriva bra och intressant spelmaterial så hade det inte funnits några problem!
En annan lösning är att råka dra igång ett stort projekt som kräver ens fulla fokus. Jag har spelat nästan bara Kopparhavets hjältar i 2 år.
Jag tänker nog att livet är sådär i allmänhet, att det alltid är tråkigt att vara uthållig. Det är i vår zeitgeist att vara ombytlig och det är nog få som inte har lite shiny object-problem, oavsett om det är beslutsfattare som drägglar över AI eller blockkedjor, när vi ska köpa något eller om det är när vi preppar rollspel. Det är lätt att vara som alla andra och hatta runt, men det innebär per definition att ens spel bara blir medelmåttigt <3Hej WRNU, jag är en fjärils-SL. Det är 107 dagar sedan jag fjärils-SL:ade.
Min lösning har varit att inte snegla åt annat, för som Hannibal Lecter brukar säga "We covet what we see". Nu är det inte alltid så kul i kokongen heller många gånger, men den hjälper en att fokusera. Å andra sidan är det tyst, lugnt och skönt. Inget som distraherar.
Så, om folk bara kunde sluta skriva bra och intressant spelmaterial så hade det inte funnits några problem!
En annan lösning är att råka dra igång ett stort projekt som kräver ens fulla fokus. Jag har spelat nästan bara Kopparhavets hjältar i 2 år.
Vi kör ofta ca 10 spelpass, paus med annat, och sedan 10 pass till. O.s.v. Om man nu, som oss, vill spela långa kampanjer så är det en rätt bra lösning.Jag är nog likadan. Men har nog inte tänkt på det som ett problem. Snarare har det fått mig att tycka att typ 5-10 sessioner är en bra längd på kampanjer. Jag tror att det för mig, och kanske för andra, finns en lockelse i att spela långa, feta (kända) kampanjer för att de är just mest och maxat och störst — men kanske blir det inte sådär jäkla kul alltid efter 401 spelpass kånkandes runt jorden i jakt på en Cthulhu-sekt.
(Hemligheten är så klart att inte sikta på hundra spelpass och spela tio, utan att från början sikta på tio och avsluta skiten)
Ja, det tycker jag också är en bra lösning. Då behöver man inte skriva upp sig och lova en evighet men kan, som du säger, få ihop längre grejer. Att inte vet hur länge något ska hålla på, och känna att det är sådär kul, är ju inte så bra för motivationen.Vi kör ofta ca 10 spelpass, paus med annat, och sedan 10 pass till. O.s.v. Om man nu, som oss, vill spela långa kampanjer så är det en rätt bra lösning.