Nekromanti fler bilder...

Count

Warrior
Halloj igen Riotminds.

Vill bara fråga en ska, det kanske låter dumt men jag frågar i alla fall. Jag undrar om ni kommer att ha en Alver bok eller om ni redan har uteslutit tanken... Jag (och många fler) skulle bli väldigt glada om ni nu gjorde detta... Jag skulle också bli glad om ni skulle kunna ge ut en Vapen & Rustningar bok, men vapen bilder och sånt gosigt.

Jag vill också ge er beröm för DoD 6.0 Grundregel boken, extremt snygg layout, och idén med att ha ett hårt omslag är väldigt bra tanke, fortsätt med det på era andra moduer!

MvH Martin

Staffan

Myrmidon
Jag skulle nog prioritera en särskild bok bara om alver rätt långt ner. Visst, när de gör en bok om Trudvang så får de gärna slänga in ett kapitel på några sidor om alver (och om dvärgar, halvlängdsmän, troll o s v), men en hel bok är lite att ta i tror jag.

Vapen & Rustningar tror jag inte heller behöver en egen bok - Trudvang är ju inte Chronopia med en myriad mer eller mindre opraktiska vapen i omlopp. Eventuellt, om de gör en splatbok om krigare, kunde de ju få ett kapitel där, men annars kan man ju gå till lämpligt bibliotek och låna en bok och se hur vapnen såg ut.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Ofeig

Warrior
Jag vill tillägga till föregående talare att inbundningen är superb!

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Master_Z

Swordsman
Eller så skulle man kunna gör med vapen och rusrningarboken som man gjorde till Chronopia. Där beskrivs bland annat Gladiator arenan och de olika krigarna i Chronopia. Mer som en krigarens handbok alltså.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Nerosuferoth

Swordsman
men en hel bok är lite att ta i tror jag.

Jag tycker att de många böckerna till 1991 års utgåva var trevliga. Där kan man fördjupa sig i all möjlig intressant läsning. Och det systemet ger utrymme för mycket bilder. Vi får väl se vad som händer efter Jorges Bestiarium och Trudvang...

Nerosuferoth

Klatu Verata Nictu

Rickard

Urverk speldesign
<EM>gå till lämpligt bibliotek och låna en bok och se hur vapnen såg ut</EM>
Det är bra med bilder som spelarna kan titta på när de ska välja vapen. Då väljer de ett coolt vapen som passar RP:n istället för ett vapen som ger massor i skada.
Annars håller jag med dig, <B>Staffan</B>, på resten.

/[color:green]Han</font color=green> som tyckte alla varelseböckerna (förutom "Svartfolk") som handlade om en ras var fantasilösa.