FraterWilliam
Veteran
Rollpersoner får för få feats! När det nu finns så otroligt många feats att välja ibland så känns det lite synd att rollpersonerna bara ska få 1 feat vid lvl 1, 3 och sedan 1 per 3 levels efter lvl 3 (förutom extrafeaten för humans och bonusfeats för fighters och wizards). Liksom, feats är ju da shit i D20! Tanken är att fler feats skulle kunna göra valet av feats lite mer "avslappnat", man skulle kunna kosta på sig att välja några feats mer för känslans skull (t ex vissa feats som jag misstänker att inte många väljer, typ Endurance, men som man kan tycka att vissa karaktärer, t ex barbarians, rimligtvis borde införskaffa efter att ha äventyrat ett tag) eftersom man vet att det inte dröjer en evighet innan man får sin nästa feat. I min egen grupp har jag t ex märkt att spelare ogärna tar feats som ger bonus på skills eftersom de har så få feats och hellre vill välja ngt lite coolare.
Vad sägs om en feat var annan lvl efter lvl 1, dvs vid lvl 1,3,5,7 etc? (ett tag var jag lite lockad av att ge en feat VARJE lvl men det kanske blir lite väl mycket...)
En annan tänkbar lösning vore ju att låta spelare få bonusfeats i utbyte mot att de väljer passande nackdelar (flaws) under spelets gång? Typ dvärgkrigaren blir alkoholiserad, super sig ofta full när han ska hålla vakt eller är apfull dagen då gruppen ska lämna staden, etc, och som kompensation får han en bonusfeat? Senare i kampanjen skulle man även kunna bli av med vissa nackdelar genom att offra feats man annars skulle ha fått.
Vad tycker ni andra?
/Frater William (som är medveten om att detta kanske har diskuterats tidigare i tråden och att han i såna fall sparkar in redan öppna dörrar)
Vad sägs om en feat var annan lvl efter lvl 1, dvs vid lvl 1,3,5,7 etc? (ett tag var jag lite lockad av att ge en feat VARJE lvl men det kanske blir lite väl mycket...)
En annan tänkbar lösning vore ju att låta spelare få bonusfeats i utbyte mot att de väljer passande nackdelar (flaws) under spelets gång? Typ dvärgkrigaren blir alkoholiserad, super sig ofta full när han ska hålla vakt eller är apfull dagen då gruppen ska lämna staden, etc, och som kompensation får han en bonusfeat? Senare i kampanjen skulle man även kunna bli av med vissa nackdelar genom att offra feats man annars skulle ha fått.
Vad tycker ni andra?
/Frater William (som är medveten om att detta kanske har diskuterats tidigare i tråden och att han i såna fall sparkar in redan öppna dörrar)