Nekromanti Fler forum!!!

PAX

Jordisk Äventyrare
Jag tycker att ni skall lägga upp två forum till. Ett för Science-Fiction och ett för Fantasy.

Någon som håller med?

/Patrik

Azagthoth

Myrmidon
Menar du generella rollspelsforum eller litteraturforum?

Om du menar litteraturforum skulle de nog kunna samsas, eller?

/Azagthoth

Maxwan

Swordsman
Börja med att lägga upp ett "prata om vad som helst" forum..! Det är alltid kul att prata massa skit - eller bara diskutera musik och filmer m.m.

Mac

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st

Mmm

Swordsman
Ett OT forum lär vi nog inte skapa. Två skäl till detta:

1) Vi är ansvariga för allt som diskuteras på våra forum. Om det vill sig illa kan vi hållas till svars för det som inläggare skriver på våra forum.

2) Vi vill fortsätta vara bäst på rollspel och lägger hellre krafterna på att moderera sådana forum än OT forum.

Men forum som är mer öppna såsom SF/Fantasy litteratur, spelmusik eller datorrollspel kan säkerligen dyka upp.

Men den som lever får se, om intresset är överväldigande så kanske. Vi vill inte säga nej bara för att säga nej.

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry

Maxwan

Swordsman
Okej, är ni verkligen ansvariga för vad som skrivs? Rätt jobbigt asså. Jag fattar då varför ni inte vill ha ett otforum. Jaja, så är det. Hade varit kul med ett otforum men jag fattar.

Mac - skulle inte vilja ha ansvaret i alla fall!

Genesis

Ni dés ni maître
Shadowrun

Tycker ni borde ha ett shadowrun-forum...

Tycker för övrigt att alla som förbeställt DoD v6 borde få en snygg poster med loggan på...

Grim_UBBT

Veteran
Håller med om att ett SF forum vore intressant!

Semper idem /[color:white]Grim</font color=white>
"Om du hade tigit, hade du fortfarande varit filosof." Boethius

G

Guest

Guest
Ja, krasst sett så är vi det... =\
Därför finns det nackdelar med ett OT forum...
Men rent personligt så håller jag med, det hade varit kul... ;)

//Johnny

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
johnny@rollspel.nu

Johan K

Gammal & dryg
Håller med dig till viss del. Det finns ju en del Fantasyforum. Vad jag saknar är ett SF-forum.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Discordian

Swordsman
Re: Shadowrun

Jag har då inte sett till en sån överväldigande massa av inlägg om Shadowrun (som är ett mycket trevligt spel) att det skulle behövas.

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

PAX

Jordisk Äventyrare
SF- resp. Fantasyforum kan ju vara generella. Om man vill disskutera rollspel, böcker eller film så har väl det ingen större betydelse eftersom det görs nu.

/Patrik

Sodivra

Champion
OT-Forum

Ett OT-forum vore VÄLDIGT uppskattat (Säger jag...) så att man kan diskutera The Matrix, och folks sovvanor och så...

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.

seinet

Swashbuckler
Re: OT-Forum

En bra debbatör styr diskussionen hur han vill, vill du prata om folks sovvanor så kanske man skriver ett inlägg om hur jobbigt det är att spela rollspel när man bara har sovit 1.5 timma under dagen, ett tänkbart svar blir då varför man bara sover 1.5 timmar och varför man sover på dagen istället för på natten.

/Seinet - Är ingen bra debbatör (vet inte ens hur ordet "debbatör" stavas /images/icons/smile.gif).

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com