Nekromanti Fler kommande produkter från WotC! ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nu har Wizards of the Coast tillkännagivit de D&D-produkter som släpps under perioden september–december 2007.

September 2007
Confessions of a Part-time Sorceress.
Examplars of Evil
Fortress of the Yuan-ti

Oktober 2007
Dragons of Eberron (Eberron)
Dungeon Survival Guide
Inn Fighting
Rules Compendium

November 2007
Anauroch: The Sundering of the World (Forgotten Realms)
Dungeon Tiles V: Lost Caverns of the Underdark
Grand History of the Realms (Forgotten Realms)

December 2007
Elder Evils

Se även detta och detta inlägg för produkter under perioden januari–augusti 2007.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Inn Fighting!

"From the creators of Three-Dragon Ante, the Dungeons & Dragons in-world card game, comes the perfect dice game for D&D players and characters alike. With a roll of the dice, you determine whether to hurl a mug of ale at the warbling bard or smash a chair over the drunken barbarian's back. Treachery and chaos abound, as every game promises a new and hilarious tavern brawling experience. Inside every Inn Fighting box you'll find a rules sheet, a set of 6 special six-sided dice, 1 twenty-sided die, and 52 character cards. Choose a character, trade some dice rolls with your friends, and see who's left standing in the end!"

Mjaha? Jag kan inte påstå att jag är våldsamt imponerad eller intresserad. :gremlaugh:

Men hur är det egentligen med Three-Dragon Ante? Hur integrerat är detta i spelet? Hur bra är reglerna? Ideén som sådan verkar i alla fall ganska cool.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Inn Fighting!

walium said:
Men hur är det egentligen med Three-Dragon Ante? Hur integrerat är detta i spelet? Hur bra är reglerna?
Tja … ingen aning.

Tro’t den som vill, men jag köper inte alla prylar som WotC ger ut.

Torbjörn

Swordsman
Forgotten Realms - trilogin!

Det är väl denna man mest ser fram emot! 3 X 160 sidor i Cormyr, Shadowdale och Anarouch. Underbart! Förväntningarna är minst sagt höga.

Torbjörn

Mattis

Swordsman
Re: Forgotten Realms - trilogin! [ANT]

Instämmer. Caligula lär väl hoppa jämfota, han också. Förutom dem tror jag det blir en drowbok.

PAX

Jordisk Äventyrare
Tidigt ute? (+ delvis trådkap)

Snacka om att vara tidigt ute med säkert datum för produkter.

När vi ändå diskuterar D20 produkter så vill jag veta om det är någon större idé att köpa andra utgåvan av Star Wars? Skiljer det mycket från första och vad har då blivit bättre? Lurar på ett köp av boken men eftersom vi varken spelar Star Wars för stunden och att jag har första utgåvan så är jag något tveksam för stunden. Ända anledningen just nu är att det går ur produktion till förmån för tredje versionen som verkar vara bantad nästan 100 sidor.