Nekromanti Fler Paddslukare!

Mornach

Veteran
Tänkte testa att SLa Gastarnas ö med nya DoD-16 / DoD Retro. Är det någon som kan tipsa om var jag kan hitta fler roliga karaktärsnamn av typen "Bard Paddslukare"? Kanske t.o.m. någon namngenerator? Har själv usel fantasi när det kommer till namn...

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Sno från isländska sagor ("torskbitare"), sno från Erik Granström eller be övriga forumiter hitta på namn åt dig. Wrnu - världens mest kreativa slumpgenerator.

Mornach

Veteran
Skarpskytten;n215065 said:
Sno från isländska sagor ("torskbitare")
Det där gillade jag! Vet du om det finns någon bra samling med namn från dem eller är det bara att sätta sig och läsa och hitta själv?

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Mornach;n215092 said:
Det där gillade jag! Vet du om det finns någon bra samling med namn från dem eller är det bara att sätta sig och läsa och hitta själv?
På s 48 i RQ2 modulen "Vikings" (2010) finns 299 smek-/öknamn, en del ganska vanliga, en del ganska färgstarka ("orm-i-öga", "senfärdig", "svarttroll", "knappröv"). De är ju då på engelska och det finns inga källor, så man får översätta eller leta efter originalen själv.

Annars finns ju google (eller, nu när vi vet att de är Neutral Evil, en kanske sämre sökmotor med med bättre Alignment) eller så får du läsa (samtliga släktsagor kom ut i ny översättning för inte så länge sedan).

Mornach

Veteran
Bolongo;n215067 said:
Du kan ju alltid använda något från http://fantasynamegenerators.com/[/... därifrån men gillar inte deras människonamn.