Nekromanti Fler tecken i presentationen

Rickard

Urverk speldesign
Jag är en av dem som skrivit rätt mycket (för mycket?) i min profil och jag undrar om det skulle kunna tänkas att utöka teckenmängden för presentationen.. Alltså, den här rutan som är under alla småfrågor.. Som det är nu så är den begränsad till 500 tecken.. Det vore bra med åtminstone det dubbla..

/Han som vill ha med lite länkar i presentationen

DODswe4

Hero
Det kanske finns en anledning till att 500 tecken är den satta gränsen. Men om det inte belastar så bör dom nog kunna fixa det, frågan är snarare behöver man verklige mer än 500 tecken? alla skriver inte så mycket ens.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nu ska farbror Martin berätta en saga...

Det var en gång en liten pojke som bodde på det stora forumet på www.rollspel.nu. Han tyckte att profilerna var tråkiga så han förslog och gjorde iordning en hel rad nya fält att leka med. Äh...

Näh, skitsaga, såhär ligger det till. Förr var ju presentationen inbakad bland de andra fälten och då var 200 max-taket. Sen gjordes profilerna om och presentationen lades under profilen och teckenantalet ökade till 500. Så länge det ligger där så fungerar det att öka, och jag har funderat på att göra det. Jag ska överväga vilken mängd som är rimligt så får vi se då.

Ett Wrnunar-krypin vore sött. :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
"Men om det inte belastar så bör dom nog kunna fixa det,"
På vilket sätt hade du tänkt att det skulle belasta servern? Ett inlägg av Ymir skulle med lätthet ta upp 1% av textmängden i alla presentationer när det gäller teckenmängd..

"frågan är snarare behöver man verklige mer än 500 tecken? alla skriver inte så mycket ens."
Alla använder inte kortkommandon i Windows heller.. Rättfärdigar det att de inte ens ska finnas? :gremsmile:

/Han som fick göra en ny graemlin, för han har alltid saknat den

seinet

Swashbuckler
Re: Nu ska farbror Martin berätta en saga...

Ett Wrnunar-krypin vore sött.
INGET JÄVLA L-STORM! (vet inte ifall det är registrerat varumärke eller ej, därför jag inte skriver ut "Lunar").

Snälla fabror Martin, gör inte så. Ett sätt att lösa det hela på är att skicka ett PM till 100 slumpvis valda (aktiva) wrnu:are och be dem skriva en kort presentation av sig själva och sedan se hur många tecken det blev genomsnittligt och sätta maxtaket runt där. Eller ifall du gör samma sak med bara en person, dig själv.

/Seinet Wintermute - Har nytt tangentbord (Logitech Media Keyboard) och ny datormus (Logitech MX1000)

DODswe4

Hero
mjo sant, men då belaster det ju inte så mycket och bör kunna fixas. :gremlaugh:

hmm nä bort med skiten :gremtongue: föresten är Windows världens dyraste virus