Nekromanti flera kastvapen

Tearlach

Warrior
hur är det egentligen med minimumavstånd för avståndsvapen?
kan du skjuta med en pilbåge när du är involverad (tror jag det hette) eller måste du vara på minst öppningsavstånd?

hur är det med kastvapen, typ kastkniv?

om du t.ex fäktas med en carwelan i ena handen och en sahlamdolk i andra,
kan du då kasta sahlamdolken rakt av
eller måste du vänta tills din motståndare har blivit tilbakaknuffad och kasta den på öppningsavstånd?

kan vara bra att veta då avståndet kort med sahlam är ganska, öhm jaa kort./images/icons/wink.gif

Tearlach.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
"kan du skjuta med en pilbåge när du är involverad (tror jag det hette) eller måste du vara på minst öppningsavstånd?"

Nackskott. Hähäää... inte vet jag...

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Carolus

Veteran
Spontant tror jag inte det är någon god idé att försöka skjuta båge i närstrid. Det är liksom rätt uppenbart och tar en viss tid och under den tiden kan motståndaren väl bara klippa till bågen med svärdet och så är den bågens saga all. Regeltekniskt vet jag däremot inte vad som gäller.

Kastvapen ja. Själv kan jag säga att det går att applicera en kniv i något om det bara är så långt från den utsträckta kasthanden att kniven hinner lämna handen. Inte för att jag förstår varför man skulle vilja göra det iofs, men det är en annan sak/images/icons/smile.gif
Men att knuffa tillbaka någon och sedan applicera en kastkniv i lämplig del av deras anatomi tycker jag låter som en ypperlig idé. Fast att kasta på avståndet "kort" med sahlam är nästan komiskt, det håller jag med om/images/icons/smile.gif

Melius frangi quam flecti

Attack Nisse

Veteran
Glömde skriva OT...

Ahh du har inte sett Vägvisaren, tror den hette så, Där springer de runt i snön och skjuter på varandra med pilbågar. Visserligen har ju ingen av dem svärd eller nått annat alternativ, men det ser rätt kul ut när de pulsat runt bland kåtorna och skjuter. (stavas kåta så?)

Bosse är min idol!<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Attack Nisse on 2001-01-29 16:26.</EM></FONT></P>

Carolus

Veteran
Re: flera kastvapen (OT)

Jag skriver OT nu så är det gjort/images/icons/wink.gif
Nej, jag har inte sett Vägvisaren. Vad är det? Film, TV-serie?

Melius frangi quam flecti

Attack Nisse

Veteran
Re: flera kastvapen (OT)

En film, av han som gjorde "Korpens Skugga" och "Korpen flyger", den handlar om same stam typ, under vikingtiden eller däromkring.

Bosse är min idol!

Krellh

Warrior
båge i närstrid=dålig idé

kan du skjuta med en pilbåge när du är involverad (tror jag det hette) eller måste du vara på minst öppningsavstånd?

Du bör ha _minst_ ca 1m fritt framför bågen om du vill kunna använda den igen. Om pilen inte lämnat strängen innan den träffar målet så blir resultatet ganska snabbt en synnerligen förstörd pilbåge. (kan för övrigt tillägga att detsamma gäller om man är dum nog att dra en båge utan pil och släppa strängen - lemmarna går isönder)

/Tobbe

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Re: båge i närstrid=dålig idé

<I>"kan för övrigt tillägga att detsamma gäller om man är dum nog att dra en båge utan pil och släppa strängen - lemmarna går isönder"</I>

Jag vet vad ni tänker. Pilbågens lemmar alltså.

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Re: Tackar (OT)

Läste ditt inlägg om två vicoshira med min dunkdunk stridskonst. En kul detalj blir då att de två sköldarna inte skyddar de egna händerna, men de skyddar den andra.

PS Jag gillade din vicoshirateori skarpt i.o.m att den har större sannolikhet än neogames förklaring.
Undrar vilken magnitud sanaris besvärjelse "Binda svart hål" har?

Radin