Botulf
Hero
Jag gjorde mig av med mina böcker till Conan RPG då jag ändå inte trodde jag skulle få någon nytta av dem då jag inte har ork att sätta mig in i d20 reglerna och använda dem. Men nu har jag återfått Hyboria-noja och har äntligen hittat ett spel att använda till världen: Barbarians of Lemuria. Därför hade jag tänkt införskaffa några fluffböcker (skaffade nyligen tillbaka Return to the Road of Kings,de andra var inte särskilt fluffiga, och skaffade även en tegelsten med orginalhistorierna av Howard). Vilka fler böcker är bra att ha om man bara vill åt fluffet?
Har funderat på Catacombs of Hyboria och Cities of Hyboria men är de något att ha? Blivit lite tveksam då de verkat vara lite av "såhär bygger man en generisk fantasystad/dungeon och en klase slumptabeller.....". Låter inte särskilt inspirerande. Har dock inte hittat några vettiga recensioner så tänkte se om det finns någon Conan RPG/Hyboria fantast som har något förslag?
Har funderat på Catacombs of Hyboria och Cities of Hyboria men är de något att ha? Blivit lite tveksam då de verkat vara lite av "såhär bygger man en generisk fantasystad/dungeon och en klase slumptabeller.....". Låter inte särskilt inspirerande. Har dock inte hittat några vettiga recensioner så tänkte se om det finns någon Conan RPG/Hyboria fantast som har något förslag?