Nekromanti Flumspelsgrill #2 nu på lördag 5/7!

RasmusL

Champion
Nu är det spikat! Flumspelsgrill #2!

Lite om formen
Hur fan kommer det här gå till nu då? Jo!:
  1. Vi möts vid ca 12:00 ute i spenaten varpå jag tänker mig att vi äter någon form av enkel lunch som jag står för, typ korv m bröd eller liknande (vi har någon vegetarian i ansamlingen? Jag styr upp lite oköttiga alternativ för säkerhets skull). Därefter drar vi igång med spel.
  2. Vi samlas i storgrupp och pitchar spel varpå vi pytsar ut oss i lagom stora skaror och lirar. Jag tänker mig en passlängd på typ 3 timmar med dubbelpass för de spel som behöver det. Två pass senare grillar vi och käkar middag.
  3. Middag blir grillning av egen medhavd proteinkälla. Lite kringprodukter så som bröd och sallad står jag för men måltidens huvudnummer ligger på er att ordna för er själva.
  4. Spel! Så länge vi orkar!
  5. Hemåkning eller sömn på plats. Jag styr upp sovplatser, madrasser och sängkläder/sovsäckar i den mängd det behövs men det är grejt om ni har med så mycket sovprylar själva som det känns smidigt att släpa på bussen! Hör av er om ni vill sova över så ser jag till att ha erforderlig mängd mjuka produkter i lager.
  6. Vakna. Enklare frukost typ gröt, ägg, filmjölk och någon macka, my treat.
  7. Ett spel till eller hemgång, beroende på hur vi mår, när vi orkar och så vidare.
Gränsdragningslista:
Vad förväntar jag mig av er? Vad kan ni förvänta er av mig?

Ni ordnar:
  • En jävla monsterpepp!
  • Gärna spel om ni har något kul på lager
  • Grillmiddag för eget bruk (jag ordnar grill och kol)
  • Öl och vin för eget bruk (ett erforderligt inflöde av liquida medel är att föredra, annars är det helt OK med ogiftig dricka också)
  • Sovprylar i den mängd det är smidigt att släpa på bussar och tåg (för de som ska sova över, duh)
  • Tilltugg att bjuda de ansamlade på. Medtagna snacks är allas snacks.
Jag ordnar
  • Krovmedbröd-lunch
  • Kaffe och te
  • Grillar och kol
  • Lite vin (köper ett par plastpåsar men det lär bara räcka till något litet i var)
  • Mer kaffe och te
  • Sovplats och sovprylar i den mån det efterfrågas
  • Frukost
  • Kaffe och te
  • Grymma platser att spela grymma spel på!
Hur hittar man hem till Rasmus?

Det drar ihop sig till spel nu på lördag hos mig!

Grillen kommer att pyra på Flemmingsbergsvägen 45, 76173 Norrtälje (
http://kartor.eniro.se/m/yyPiy ).

Åker man kommunalt ska man ta sikte på busstationen "Flemingsberg (Norrtälje)", inte Stockholmsvarianten, och från Tekniska Högskolan tar man sig bäst fram med buss 676 till Norrtälje och sedan byter till buss 636, 637 eller 641. Se bild nedan:

Väl i närheten kan man slå mig en signal, tel 0707 58 47 61!

RasmusL

Champion
...och som tidigare så har vi givetvis hela arsenalen av gamla klassikerlir på lager! Troligen blir vi runt 8 pers denna gången och det blir nog kalas för lite djupare spelomgångar!

Metamorf

Veteran
Hej!

Det vore kul att träffa lite nytt folk...vilka typer av spel spelade ni sist? Är själv väldigt intresserad av spel med inslag av antingen rollspel eller samarbete och har börjat skapa mig en liten samling. Så om det finns några sådana spel så är jag VÄLDIGT intresserad. Har både längre och kortare spel. Kan ta med Vampire: Prince of the city och Pandemic.

RasmusL

Champion
Metamorf;n32711 said:
Hej!

Det vore kul att träffa lite nytt folk...vilka typer av spel spelade ni sist? Är själv väldigt intresserad av spel med inslag av antingen rollspel eller samarbete och har börjat skapa mig en liten samling. Så om det finns några sådana spel så är jag VÄLDIGT intresserad. Har både längre och kortare spel. Kan ta med Vampire: Prince of the city och Pandemic.
Hej Metamorf. Jag missade ditt inlägg här, trist om det resulterade i att du inte kunde dyka upp! Vi spelar nästan uteslutande rollspel med starkt fokus på samberättande (oftast helt utan spelledare) och drama och växlar av detta med brädspel, sprit och grillning. Förhoppningsvis hinner vi med en till grillspelsträff innan sommaren tar slut och då är du hjärtligt välkommen att komma och prova på!

RasmusL

Champion
Slut och jag är slut! Åtta modiga själar tog sig an grillspelsutmaningen och vi skapade magi i spel som The Daughters of Verona, Null State, The Coyotes of Chicago, Drakar & Bananer, Durance, Svart av Kval vit av Lust och Kult: Illusionens Fångar. Som vanligt avrundade vi med The Resistance innan vi skiljdes åt och jag tror att vi är överens om att det har varit ett fett värt dygn!

kloptok

Pensionerad astrolog
Det blev jättekul spel för min del, jag är nöjd med alla omgångar. Spelade Daughters of Verona som var roligt och ytterst kaotiskt. Därefter Durance som funkade mycket smidigare denna gång än förra gången jag spelade det. Jag gillar inte alla delar av spelet (tärningsmekaniken till exempel är lite skum) men settingbyggandet skapar en fantastisk planet som fond för spelet - den här gången var det en varm, fuktig Vietnamplanet med mystiska urinvånare och stor makt hos fångarna i kolonin. Väntar dock fortfarande på att tärningarna ska ge en epic event, som inträffar när flera tärningar visar samma tal. Efter att ha ätit middag körde vi sedan en omgång Svart av Kval nere i källaren med stearinljus som enda ljuskälla - passande spelplats för en gotisk vampyrhistoria fylld av svek, blod och kärlek. Riktigt kul spelomgång även om mekaniken inte riktigt kom in i spelet så mycket. Kul för mig att få spela Svart av Kval för första gången, som ju alla snackat så mycket om och som som jag lyckats missa att spela säkert tre gånger vid det här laget.

Sedan skadar det ju inte att Rasmus är så trevlig och gladeligen öppnar upp sitt hem för halvt okända personer - jag hade jättetrevligt och är gärna med nästa gång det blir av. :)