Nekromanti FLUMSPELSGRILL #3 27/9!!!!!

RasmusL

Champion
[h=2]FLUMSPELSGRILL #3 27/9!!!!![/h] [COLOR=#6A6A6A !important]09 September 2014, 10.24[/COLOR]

Nu är det spikat! Flumspelsgrill #3!

Lite om formen
Hur fan kommer det här gå till nu då? Jo!:
  1. Vi möts vid ca 12:00 ute i spenaten varpå jag tänker mig att vi äter någon form av enkel lunch som jag står för, typ korv m bröd eller liknande (vi har någon vegetarian i ansamlingen? Jag styr upp lite oköttiga alternativ för säkerhets skull). Därefter drar vi igång med spel.
  2. Vi samlas i storgrupp och pitchar spel varpå vi pytsar ut oss i lagom stora skaror och lirar. Jag tänker mig en passlängd på typ 3 timmar med dubbelpass för de spel som behöver det. Två pass senare grillar vi och käkar middag.
  3. Middag blir grillning av egen medhavd proteinkälla. Lite kringprodukter så som bröd och sallad står jag för men måltidens huvudnummer ligger på er att ordna för er själva.
  4. Spel! Så länge vi orkar!
  5. Hemåkning eller sömn på plats. Jag styr upp sovplatser, madrasser och sängkläder/sovsäckar i den mängd det behövs men det är grejt om ni har med så mycket sovprylar själva som det känns smidigt att släpa på bussen! Hör av er om ni vill sova över så ser jag till att ha erforderlig mängd mjuka produkter i lager.
  6. Vakna. Enklare frukost typ gröt, ägg, filmjölk och någon macka, my treat.
  7. Ett spel till eller hemgång, beroende på hur vi mår, när vi orkar och så vidare.
Gränsdragningslista:
Vad förväntar jag mig av er? Vad kan ni förvänta er av mig?

Ni ordnar:
  • En jävla monsterpepp!
  • Gärna spel om ni har något kul på lager
  • Grillmiddag för eget bruk (jag ordnar grill och kol)
  • Öl och vin för eget bruk (ett erforderligt inflöde av liquida medel är att föredra, annars är det helt OK med ogiftig dricka också)
  • Sovprylar i den mängd det är smidigt att släpa på bussar och tåg (för de som ska sova över, duh)
  • Tilltugg att bjuda de ansamlade på. Medtagna snacks är allas snacks.
Jag ordnar
  • Krovmedbröd-lunch
  • Kaffe och te
  • Grillar och kol
  • Lite vin (köper ett par plastpåsar men det lär bara räcka till något litet i var)
  • Mer kaffe och te
  • Sovplats och sovprylar i den mån det efterfrågas
  • Frukost
  • Kaffe och te
  • Grymma platser att spela grymma spel på!
Hur hittar man hem till Rasmus?

Det drar ihop sig till spel nu på lördag hos mig!

Grillen kommer att pyra på Flemmingsbergsvägen 45, 76173 Norrtälje (
http://kartor.eniro.se/m/yyPiy ).

Åker man kommunalt ska man ta sikte på busstationen "Flemingsberg (Norrtälje)", inte Stockholmsvarianten, och från Tekniska Högskolan tar man sig bäst fram med buss 676 till Norrtälje och sedan byter till buss 636, 637 eller 641. Se bild nedan:

Väl i närheten kan man slå mig en signal, tel 076 200 43 54!

Anmäl intresse här så ses vi 2014-09-27 kl 12:00!

RasmusL

Champion
YYYEAAAAHHHH!!!!!

Vi är redan en ordentlig skala men det finns alltid plats för fler! Vem är sugen!?

RasmusL

Champion
Jag är lite inne på att kanske kör lite djupdykningar i spel den här gången och åtminstone lira någon långkörare. Jag tänker Kanske Montsegur 1244 eller Witch: the Road to Lindesfarne. Någon som är sugen? Fler förslag på spel?

Rickard

Urverk speldesign
Ska försöka läsa in mig på My Daughter, The Queen of France och Alienòr. Tar med mig lite diversespel som jag alltid tar med, som This Is Pulp, Kagematsu och möjligen även mitt taktiska spel Thrice. Jag har dock öroninflammation med medföljande huvudvärk så jag har svårt att koncentrera mig så jag får se vad jag hinner med.
My Daughter, the Queen of France is a game about what it means to grow apart from the things you have made, and the efforts and contortions we go through to reconcile ourselves to that inevitable division. /.../ The story of the game revolves around the estrangement of William Shakespeare from his daughter. Upset and confused, the playwright struggles to answer the questions surrounding their falling out: why did it happen? who was at fault? what happened to the daughter he thought he knew, and to the life he imagined for her?

---

From England to Jerusalem, everybody knows Alienòrs name. Both scandal and admiration cling to it. Many adore her, many revile her. /.../And Alienòr herself? She is in the middle of everything, drawing everyone towards her, inspiring and enrapturing. But she remains unfathomable, and nobody, not even those that love her the most, can truly figure her out...​

RasmusL

Champion
Rickard;n43195 said:
Ska försöka läsa in mig på My Daughter, The Queen of France och Alienòr. Tar med mig lite diversespel som jag alltid tar med, som This Is Pulp, Kagematsu och möjligen även mitt taktiska spel Thrice. Jag har dock öroninflammation med medföljande huvudvärk så jag har svårt att koncentrera mig så jag får se vad jag hinner med.
My Daughter, the Queen of France is a game about what it means to grow apart from the things you have made, and the efforts and contortions we go through to reconcile ourselves to that inevitable division. /.../ The story of the game revolves around the estrangement of William Shakespeare from his daughter. Upset and confused, the playwright struggles to answer the questions surrounding their falling out: why did it happen? who was at fault? what happened to the daughter he thought he knew, and to the life he imagined for her?

---

From England to Jerusalem, everybody knows Alienòrs name. Both scandal and admiration cling to it. Many adore her, many revile her. /.../And Alienòr herself? She is in the middle of everything, drawing everyone towards her, inspiring and enrapturing. But she remains unfathomable, and nobody, not even those that love her the most, can truly figure her out...​
Fan va ball, jag vill lira båda!

Hellzon

Långsamma Vargen
Jag gör som på TullCon, tar med Capes och Microscope. Vill nån spela dem med mig är det coolt, blir det annat spelat istället är det också coolt.

Capes är ett relativt speligt spelledarlöst superhjälterollspel där man tar reda på om ens superhjältar verkligen förtjänar sina krafter. Ingen setting som sådan även om alla spelexempel beskriver en ganska lättsam värld ala Golden Age. Boken är tummad som tusan för att man måste läsa igenom den ett halvdussin gånger för att begripa det snåriga regelsystemet, men förhoppningsvis kan det väl gå bra med en påläst regelnörd (jag) närvarande.

I Microscope bygger man upp en världs historia genom att dela upp dess tidslinje i eror och sedan göra djupdykningar och spela ut scener under dessa eror. Väldigt lite fokus på specifika rollfigurer. Spelledarlöst och tärningslöst.

Tullcon var ett konvent som... äh.

kloptok

Pensionerad astrolog
Som jag skrev innan kraschen, jag tar med mig Carolina Deathcrawl och Durance och kanske något mer spel.

Carolina Deathcrawl är ett kort-rollspel som utspelar sig under amerikanska inbördeskriget. Rollpersonerna är nordstatssoldater från North Carolina, en stat precis på gränsen mellan nord och syd och officiellt del av sydstaterna. Denna grupp av skrupellösa banditer till soldater har nu kommit bort från sitt regemente och mellan dem och deras allierade ligger mil efter mil av fiendeterritorium som våra rollpersoner känner mycket väl - det är här de växt upp och levt sina liv.

Scifispelet Durance utspelar sig på en fångplanet dit Auktoriteten skickat de fångar som inte fick plats på hemplaneten. Löftena var att fångarna skulle arbeta sig fria och starta ett nytt liv på en ny värld. Om det vore så väl - den avlägsna planeten är ett helveteshål och verkligheten stämmer inte alls överens med upptäckarnas beskrivningar. Ett hårt auktoritärt samhälle har växt fram på planeten med tydliga hierarkier både på fång- och vaktsidan och varje dag är en kamp för överlevnaden.

Rickard

Urverk speldesign
kloptok;n43228 said:
Scifispelet Durance utspelar sig på en fångplanet dit Auktoriteten skickat de fångar som inte fick plats på hemplaneten. Löftena var att fångarna skulle arbeta sig fria och starta ett nytt liv på en ny värld. Om det vore så väl - den avlägsna planeten är ett helveteshål och verkligheten stämmer inte alls överens med upptäckarnas beskrivningar. Ett hårt auktoritärt samhälle har växt fram på planeten med tydliga hierarkier både på fång- och vaktsidan och varje dag är en kamp för överlevnaden.
Det här lät coolt.

RasmusL

Champion
Rickard;n43353 said:
Det här lät coolt.

Det är fett, med riktigt fet prepp och en intressant (?) mekanik för att eskalera dramat som jag inte riktigt fattade förra gången i spelade :)

kloptok

Pensionerad astrolog
RasmusL;n43418 said:
Det är fett, med riktigt fet prepp och en intressant (?) mekanik för att eskalera dramat som jag inte riktigt fattade förra gången i spelade :)
Mja, jag gillar inte riktigt den här "konfliktinspirationsmekaniken" så mycket, den lämnar för mycket öppet. I övrigt diggar jag verkligen spelet.

RasmusL;n43440 said:
Det här kan nog komma att bli den fetaste grillen någonsin! Så mycket coola spel!
Ja, och jag sitter och läser Keith Johnstones Impro just nu. Fett bra bok och massor med inspiration och tankar att ta med mig!

RasmusL

Champion
kloptok;n43442 said:
Mja, jag gillar inte riktigt den här "konfliktinspirationsmekaniken" så mycket, den lämnar för mycket öppet. I övrigt diggar jag verkligen spelet.

Ja, och jag sitter och läser Keith Johnstones Impro just nu. Fett bra bok och massor med inspiration och tankar att ta med mig!

Härligt! Då får du sprida lite visdomsord under dagen!