Nekromanti Flyg Dragoner!!!

Baron Orm

Veteran
jag håller på och planerar en kampanj där spelarna kommer att råka i trubbel detta inkluderar 1 stycke sabrisk flotta och 1 stycke rollpersoner på fel båt men jag undrar hur som helst hurvida man använder flygdragoner.. till spaning eller attack och om dom skulle anfalla hur skulle dom göra detta med ett lätt armborst båge spjut eller något.Jag får väl ta smällen av att en av mina spelare läser detta. och jag antar att jag kan bli komplett idiot förklarad. men det kan jag leva med.

Duddmannen

Hero
Flygdragoner

Jag tror att Spaning är den främsta uppgiften för flygdragoner, även om man med ett schysst avståndsvapen nog kan ställa till det för fienden. Den största fördelen är nog ändå att man mycket lätt kan hålla sig ut vägen för moteld.

Ge dragonen ett tungt armborst, låt honom flyga på lagom avstånd och skjuta i lugn takt.

/Duddmannen

Krille

Super Moderator
"men jag undrar hur som helst hurvida man använder flygdragoner.. till spaning eller attack och om dom skulle anfalla hur skulle dom göra detta med ett lätt armborst båge spjut eller något."

Flygdragoner används i första hand för spaning. I andra hand används de för anfall mot mark- eller sjömål, och det med krukor med vildeld som släpps rakt ner på målet. Närstridsvapen som spjut, armborst och bågar är totalt oanvändbara på ryggen av en flygande drake.

Silvervarg

Warrior
Hmm...
Efter vad jag förstodt så används de till spaning..
Jag skulle tro att de använder pilbågar/armborst men jag tror mer på pilbåge. Sen är ju draken ett vapen isig... vem skulle vilja ha ett stycke drake med tillhörade vassa tänder på sig??
Sen skulle det vara väldans kul att sätta lite större armborst på själva flaxiflaxen....

Krille

Super Moderator
"Jasså, själv trodde man att de hade Ishani eller kanske petya. men men :gremtongue: "

Möjligen molnryttare, men förmodligen inte. Vapnen är kortare än drakarnas vingspann, vilket innebär att drakarna är tvungna att mer eller mindre rulla runt i gyttjan och brottas för att man ska kunna göra skada med dem på motståndarna.

Och bågar är egentligen också uteslutna. Du vet hur snorsvårt det är att skjuta båge från hästryggen? Pluttificera farten med tre till fyra och lägg på en faktor i form av skeva höjdförhållanden, så borde du ha ungefär hur svårt det är att skjuta båge från drakryggen.

Hur som helst, flygdragoner har inte petya eller ishani, emedan flygdragonerna är ett sabriskt förband och petya och ishani är alviska vapen.

Baron Orm

Veteran
hmm det var intressangt det där krille sa med krukor m vildeld. fast jag kan inte direkt börja bränna mina spelare eftersom att även om dom missar så lär det bli ganska otrevligt. fast det borde juh gå att använda armborst från en drake men jag skulle nog mera tro på ett lätt armborst.. fast det vore kul med ett tungt armborst fast det håller nog inte mina spelare med om. (det är jag the one and only)