Nekromanti Flytande tusch och stålstift...

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ja, här ser ni work in progress.
Tyvärr är fotot taget med min crappiga lowlife-mobil. Ursäktar ljuset och bildkvaliteten.

Nå, har börjat på mina första bild ever med flytande tusch och stålstiftspenna. =)

Inspirationen är nog ganska så mycket tidig Bergting, runt Chronopia och fram till DoD6.
 

Attachments

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
NAJS. Dina händer är superbt mycket bättre än tidigare.
På något sätt verkar det som om du verkligen känner dig hemma i detta medie, några små missar men annars älskar jag den!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tackar tackar! Ja, händerna gick vägen någorlunda. Man kan iaf se att det är händer.

I övrigt är bilden stel som fan och det är helt klart ett problem. Jag behöver som vanligt mer, mer och MER anatomistudier. Fast å andra sidan kör jag lite comic för att kunna fuska på den punkten.

Och ja, det var trevligt. Jag kände mig snabbt bekväm med detta. Det är knepiskt och tuschen är svår att manövrera. Och så ska man minnas att den behöver torka också... =) Men tja, jag koncentrerar mig därmed på själva tuschningen just nu. Tuschningen går före motivet. Det krävs trots allt lite träning för att manövrera stålstift och flytande tusch. Måste t.ex. köpa fler stålstift och däribland breda kaligrafistift så att det går snabbt att täcka breda ytor. ... Nej, jag köpte inte vattenbaserad tusch så penslar är det inte tal om...
 
Top