Nekromanti FoggCon / StugCon / ÖlCon

Foggmock

Myrmidon
Okej, jag vet, jag är ute i grymt god tid, men ... äsch. Jag kommer inte på nån klyscha som berättigar det.

Hursomhelst blev jag iallafall mycket inspirerad när jag började snacka om det idag på vår kära kanal.

Vad jag pratar om? Tja, nått av det som står i topicen, för jag har inte bestämt mig än. Det kommer alltså hållas ett inofficiellt Con/Forumsträff i min sommarstuga belägen på Öland nån gång till sommar. Jag kan antagligen köra ut min pappa med familj i en vecka typ, och det är väl lagom? Så kan man stanna lite hur länge man vill och dessutom ger det fler personer möjlighet att komma.

Stugan är belägen precis vid brofästet på Ölandssidan, på vad som kallas Joels Udde. Den ligger tillsammans med dryga 150 andra stugor, och mellan stugområdet och vattnet ligger Möllstorps Camping, en halvskabbig men småtrevlig camping. I vattnet ligger vår lilla glasfiberbåt med motor tillgänglig för de som vill ta med sig kastspön och utmana Kalmarsunds bästa gäddgrund. Dagsutflykter till Kalvholmarna eller att ta sjövägen till Färjestaden och köpa kulglass är också en tradition som är möjlig. Tyvärr går den inte så fort att man kan åka vattenskidor efter den, men min farfar som också har stuga i samma område har en granne med en större båt och starkare motor, och vi äger tillsammans ett par vattenskidor, då det går att arrangera för de äventyrslystna. I anslutning till stugan har man på promenadavstånd Ölands Djurpark och då campingkiosken. Vill man ta sig till Ölands Köpstad görs det lämpligast med cykel eller bil eftersom man handlar där och gärna vill få med sig sina varor hem. Färjestaden har också ett par pizzaställen, ett hembageri för snask och jag tror det finns ett gatukök också, så inga Micky D's eller Burger Kings, men det finns gott om snabbmatsmöjligheter inne i storstan (Kalmar) för den som inte klarar att laga mat själv. Maten förvaras i vår frys som sitter under kylen, eller i frysboxen som sällan är full, och alltid kommer det väl nån som är duktig på att laga mat? Tyvärr finns ingen diskmaskin, men här kommer lite mer info om vad som finns I eller i direkt anslutning till stugan som jag inte redan tagit upp.

<ul style="list-style-type: disc">[*]Ett stycke barnsovrum där min bror och jag sover, två sängar ovanpå varandra och en liten TV, alltså.
[*]Ett stycke stort och rymligt kök med en matgrupp (två stolar, en kökssoffa som är bekväm nog att spela i, faktiskt.). Spis, micro, kyl och frys men som sagt ingen diskmaskin.
[*]Ett stycke föräldrasovrum, en enda dubbelsäng helt enkelt.
[*]Ett stycke badrum med duschkabin och en hyfsat stor varmvattenberedare, men eftersom rollspelare inte är kända för att duscha bör inte detta vara något problem. :gremwink:
[*]Ett stycke vardagsrum med en hörnsoffa med bord samt en 'äldre' matsalsgrupp i vitt trä vi mest använder som avlastningsyta. (Bord, fyra stolar). I vardagsrummet har vi också en liten TV, en video samt en stereo och en braskamin, men den behöver vi förhoppningsvis inte använda. :gremgrin:
[*]Ett stycke inglasad altan, med en soffa och två fåtöljer samt bord. Infravärme och el är utdraget och belysning finns.
[*]Ett stycke stenplattebelagt område i anslutning till altanen och väggen från vardagsrummet (huset är alltså format som ett V ungefär, och plattorna ligger inne i vinkeln) där man kan placera utemöbler, ett stort parasoll och även våran grill.
[*]Ett stycke gäststuga med två sängar i etage och tillräckligt med yta för att flytta in möbler och spela - förslagsvis de vita möblerna från vardagsrummet för att maximera antalet spelplatser om det behövs.
[*]Rinnande varmt och kallt vatten, dock begränsat av tidigare nämnda varmvattenberedare, ettan, tvåan, fyran och mottagning på mobilen samt de radiokanaler man kan pejla in inne i Kalmar. [/list]

Vi har alltså sex sovplatser i riktiga sängar, en sovplats i soffan, en på kökssoffan (Eeek.) och gott om plats för att feta ut riktiga madrasser (morsan har två inne i stan vi kan snatta med en bil, och jag tror vi har en extra i stugan) samt mellan två och fem spelplatser beroende på hur vi möblerar.

Nu har jag berättat förhoppningsvis det mesta som ni behöver veta för att iallafall preliminärt bestämma er - Finns det något intresse överhuvudtaget? DanCon har ju dratt publik, men det är lite mer lättillgängligt för flera, å andra sidan torde skåningar bosatta i Skåne ha det närmare hit än till Fjollträsk (får man som sörmlänning kalla det för det? :gremgrin:).

Så, umm, vill ni komma och leka med mig i min stuga en stund i sommar? Tycker ni att jag ska lägga ner energi på att fixa detta?

Foggmock - Som tror det skulle bli skitkul och tyvärr riktar sig mest till forumiter han känner och / eller kända forumiter eftersom det är de jag i första hand vill träffa - men hittar du hit vet jag antagligen vem du är och ALLA är faktiskt välkomna.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Beror på ...

Om du kan lägga det i anslutning till Hultsfredsfestivalen så är det inte omöjligt att jag och Magnus Seter dyker upp, leriga, trötta och folkölsbakfulla.

Foggmock

Myrmidon
Re: Beror på ... [ANT]

Som sagt, det finns dusch, och om ni vill kan ni få sova ruset av er i gäststugan så lovar vi att inte släppa in något dagsljus. :gremgrin:

Efter Hultsfredsfestivalen är alltså slutet av Juni/början av Juli om jag minns rätt, och det låter väl inte helt tokigt?

Och jag uppmanar dessutom alla som har det minsta intresse att dyka upp att svara så jag får lite underlag. Hoppas Gardener inte blir sur för alla 'Jag är intresserad [NT]'-inlägg, men om han gnäller får ni skylla på mig. :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances
Tja, svårt att säga så här års, men möjligheten finns väl alltid. För trevligt låter det ju i alla fall. :gremlaugh:

/Dimfrost

Ackerfors

Alas, your rapids!
Mjao, det bore väl kunna gå....

Får se hur det ser ut just vid Hultsfredsfestivalen med jobb och artonårsfyllande, men är det inga problem med det så kommer jag troligtvis (om det blir av dvs).

Man Mountainman

Storsvagåret
Intresserad, men...

...tja, jag bor ju i Luleå, som alla säkert vet vid det här laget, och det kan ställa till med lite problem.

Så om det hela hänger på min närvaro så tycker jag inte att du ska anstränga dig. :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se
Tja, jag bor ju i Kalmar över somrarna så det finns ju en viss risk (eller chans) att jag hänger på. Men om sommaren liknar förra sommaren så kommer jag jobba och då går det knappast att hänga med er någon lång period, men en helg kanske.

Annars kan ni ju hojta loss innan ni besöker fastlandet om nu så skulle ske. :gremsmile:

Kul initiativ iaf.

Foggmock

Myrmidon
Re: Intresserad, men...

Jag inser självklart detta, men om man går ihop ett gäng och tar bilen eller lånar en minibuss (vilket tyvärr förutsätter att någon kan köra) kan ni ta er ner relativt billigt, och det är bara den långa sega resan som är ett problem. Men det är ni väl vana vid där uppe. Dessutom kan ni ju köra nått slags wrnu-turne och hämta upp forumiter längs vägen ungefär som en Sverokbuss till ett konvent.

Men ni får träla er ner och stanna lite längre då, så att det inte är helt i onödan. Dessutom får ni ju en chans att se den varma södern :gremwink:

Man Mountainman

Storsvagåret

Jepp, ska det göras så ska det göras via bil. Körkortet ska jag nog ha till sommaren så det är mest en fråga om att hitta andra att dela bensinkostnaden med. Balderk?

Ackerfors

Alas, your rapids!

Om ni skulle ta vägen förbi Norrköping så skulle nog jag kunna bidra med lite till bensinkassan ifall det skulle vara så att jag har möjlighet att hänga på.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ajustdet ...

Det får inte krocka med MaskYassÖlCon för det har jag redan lovat att bevista.

Foggmock

Myrmidon

1. Jag vet inte hur långt E22:an går, men man brukar köra den när man ska till Sthlm härifrån i varje fall, så det borde vara närmast att köra över Norrköping. Problemet är väl då att Han också vill åka med, och då finns det bara plats för en norrlänning till i Dnalors bil. Eller så mutar vi troberg att köra han med, så kan ju han plocka några på vägen. Stockholmarna kanske vill samåka de också? De är ju ett gäng, menar jag. Förutom Seter och Dante som ska på Hultsfred.. tssk. Fjortispoppare :gremwink:

2. Jag tror att det går InterCity från Linköping till Kalmar för 150:- eller så, och den milkostnaden måste nästan vara lägre än den med bil. Nu vet jag ju inte heller hur jobbigt/dyrt det är att ta sig mellan Norr- och Linköping men det kanske går att spara både pengar och tid. Å andra sidan måste man ju ta sig ~6 km över bron också, men det går bussar som stannar vid Träffpunkt Öland som ligger bra till i förhållande till min stuga. Det är också där cykelbussen stannar, och om man är snäll och inte för många brukar man få åka cykelbussen även utan cykel.

Balderk

Swashbuckler
You know i'm comming!

Jepp... det vet du ju. Det låter faktiskt skitkul. Gäller bara att fixa med resa till kalmar och så men det är ju ändå sommar! Skulle vara roligt om XertaIX också ville följa med men han verkar inte vara så pigg på sådana här tillställningar.

Så jag tycker du gott kan planera ett foggcon. Även om jag inte kan lova till 100% att jag kommer.

MVH
Balderk

Balderk

Swashbuckler

Ja? Jag är lätt på! Jag kan i alla fall försöka få körkort tills dess. Då får jag ju ett motiv att skaffa det också. Det finns intensivkurser under sommrarna som kanske skulle vara ett alternativ, då slipper man slösa massa tid under året på mer än att övningsköra själv. Och jag vill ju ner dit så på nått sätt får det lov att lösa sig.

Skulle vara roligt med en roadtrip också!

/Balderk

Ackerfors

Alas, your rapids!
Forumöl-o-GrattisCon [trådnappning]

Mmjo, då får jag väl ta och trådnappa lite här och skriva att ett Forumöl-o-GrattisCon kommer att gå av stapeln i Stockholm efter midsommar någon gång, då Mask och jag fyllt 18 så dit är ni givetvis också välkomna. :gremsmile:

Zaphod_UBBT

Swordsman
Tja, jag kan nog tänkas dyka upp. Jag har ju inte sååå fruktansvärt långt till Kalmar.

Öh, ja. Jag lämnar det nog så. Intresse anmält.

Raz

Minimoni

Homelander
Foggmock - Som tror det skulle bli skitkul och tyvärr riktar sig mest till forumiter han känner och / eller kända forumiter eftersom det är de jag i första hand vill träffa
Jag hör antagligen inte till den här kategorin men om det finns plats så är jag intreserad.

Tzimisce

Insignia

Swashbuckler
Jätte-kanske

Jag vet inte om var gränsen går för att vara "känd", men det låter trevligt. Tyvärr har jag ingen aning om ifall jag kommer att ha tid och råd.

Foggmock

Myrmidon
Klart du ska komma. Du har ju forumets sötaste avatar. :gremsmile:

Tyvärr tror jag inte du är like söt i verkligheten. :gremwink: