Nekromanti Fogge does Linköping

Foggmock

Myrmidon
Yåss! På fredag kommer jag upp, får en introduktion på jobbet, sen handlar jag lite käk och äter middag, sen jobbar jag antagligen lite grand, men antagligen inte senare än 20-21. Vill ni mysa med mig över middag eller på kvällen (det är inte ens säkert att jag jobbar eftersom det ändå är fredagkväll, men jag siktar på det) så blir jag klad hest.

På lördagen och söndagen så jobbar jag hela dagen fram till kvällen (antagligen inte senare än 18-19, men det beror lite på när jag börjar jobba), men då är ni alla töntar ändå iväg på DanCon så jag får väl underhålla mig själv.

Eventuellt stannar jag för att jobba måndag, tisdag och onsdag också, isådanafall jobbar jag typ 17-21 och vill ha sällskap dagtid, om än så bara för över lunch eller en fika, och kvällstid om ni orkar så sent.

Folk som är intresserade av att träffas en stund och kanske spela något spel kan sätta in 175:- per timme ni planerat spendera med mig på mitt konto, eventuell rabatt återfås i efterhand om jag haft en tillräckligt trevlig stund.

Eller så kan ni PM:a, svara i tråden, mejla, ICQ:a, MSN:a eller mirkka mig. Ni vet var jag finns.

Rickard

Urverk speldesign
Jag råkar också jobba i Linköping den här veckan, så jag kan väl komma om vi kommer överens lite i förväg vad vi kan hitta på. Jag slutar jobba 18 på fredag och 17 på lördag (+ en timmes restid, om jag känner mig själv rätt) och jag kan väl ta nattåget hem 23.30 på fredagen eller 01.30 på lördagen. Eventuellt får jag väl fixa bil, för annars blir det tight.

/Han som med andra ord tycker att lördagen passar bäst för hans egen del

Feuflux

omjonasson.se
Lördagkväll

Lördagkväll skulle jag kunna hitta på något. Fast eftersom jag är en tråkig människa så har jag givetvis inga förslag... hmm. Vi kan sitta hos mig och spela kort. :gremsmile:

Vad är det för jobb du råkat ut för då? Och slaggar du på hotel här eller vadå?

Foggmock

Myrmidon
Re: Lördagkväll

Vad är det för jobb du råkat ut för då?

Professionell telefonterror, jag ska jaga föreningar som inte ansökt om bidrag för 2005 och se till att de gör det. Ge dem ett erbjudande de inte kan tacka nej till... :gremelak:

Senare ska jag göra Sveroks medlemsundersökning också, men arbetsuppgifterna är ju lika, bara olika frågor som ställs.

Och slaggar du på hotel här eller vadå?

Nä, de stötar jag är upp och jobbar så tänkte jag slagga på Sveroks kansli i första hand, men jag kraschar gärna på någons soffa om det blir aktiviteter framåt småtimmarna.

Feuflux

omjonasson.se
På väg ner i sjukdomsträsket...

... så mao känns det dumt att göra några planer som involverar mig. Sadly. :gremtongue:

Det är säkert fågelinfluensan!

Foggmock

Myrmidon
Vafan...!

Drick whiskey och käka vitlök, för bövelen...

Nåja, Han, är du fortfarande på? Jag har kass med stålars i min telefon så du får fan ringa mig (073-7311715 eller ring till Sveroks kansli(013-140600) och fråga efter Fogge, de vet vem jag är) under lördagen så kan vi snacka ihop oss.

Foggmock

Myrmidon
Round 2!

Förhoppningsvis bumpar detta tråden för de flesta... Jag kommer upp vid tjugo över två idag och stannar till på fredag. Jag har redan rackat upp 4D10 SAN-loss av att tillbringa en helg ensam på kansliet och jag vet inte om jag vill genomlida det igen, så... NÅGON kväll i veckan kan vi väl träffas (på kansliet? Centralt och bra förutom för de som bor i Ryd, men de är ägglon ändå) och spela lite spel (vill Carcassone-maffian spela brickläggarspel så måste de dock muta mig så jag blir glad eftersom jag garanterat kommer att förlora).

So, umm, när kan ni?

Feuflux

omjonasson.se
Torsdag?

Vilken otroligt livlig tråd. Härligt att se Linköpingsforumiterna flockas som hökar. :gremsmile:

Men om någon mer än jag har lust/tid/skillz att göra nåt på torsdag så kan vi nog fixa nåt.

Foggmock

Myrmidon
Re: Torsdag?

Tja, Dimmis föreslog onsdag för han hade tenta måndag + tisdag och de skulle lira rollspel på torsdag. Damn you, det kommer brinna inne igen, om inte jag och Feuflux sitter på kansliet och ruttnar själva på torsdag... :gremsmirk:

Rickard

Urverk speldesign

Öh, jag ska jobba ensam i Mantorp på torsdag (samåker normalt) och slutar 19, så jag kan väl ta en sväng förbi när jag ändå åker hem. Var ska vi vara? Göra? Ska jag ta med kakor? Te någon?

/Han som även ska besöka bror sin

Foggmock

Myrmidon

Tja, blir det du och jag och Feuflux på torsdag så kan vi väl vara här på kansliet, jag bjuckar på té och tekakor (men ta gärna med annat kaffebröd om du vill Han :gremsmile: ) och så kan vi väl spela något spel (jag har Kung Fu Fighting vilket borde tilltala er Feng Shui:are :gremtongue:) eller spåna på regler till mitt gladiatorfajtingspel och snacka skit och mysa.

Jag måste nog jobba på fram till åtta iallafall, men det beror på när jag börjar (kommer jag igång tidigt med ringandet kan jag nog sluta vid sju) och ni kan ju vara här ändå, jag sitter bara och ringer och kan tänka mig sällskap :p

Feuflux

omjonasson.se
Threesome

Jag äger ju inga roliga spel jag... jag köper bara skräp i min protest mot det kapitalistiska samhället. Men jag ställer upp med mig själv och mina dresserade axlar som kan knaka på kommando.

Det ryktades om bilskjuts till kansliet vilket jag i sådana fall måste återgälda. Hur mycket läsk tror ni vi kan få i oss? :gremsmile: Eller ja, vi kan raida en affär på vägen iaf. Klockan 7-8-ish på kansliet låter bra om det funkar för er. Sen kan jag stanna tills jag somnar runt klockan 10.

*Viftar med Arsenal-vimplar*

Rickard

Urverk speldesign
Re: Threesome

"Eller ja, vi kan raida en affär på vägen iaf."
På vägen? Du bor ju för fan vid en butik. :gremsmile: Jag ringer när jag kommer förbi (förhoppningsvis hittar jag till dig den här gången), men det borde vara när klockan närmar sig 20. Vill någon annan hänga på så ring mig. Mitt telefonnummer finns att hittas på nätet och det är inte såå många som heter det jag heter.

/Han som helst också komma hem någorlunda tidigt, då han jobbar dagen efter

Rickard

Urverk speldesign
Får tacka för en trevlig kväll. Det märktes att vi alla var rätt trötta. Blev en hel del (menlösa) garv. :gremsmile:

/Han som förnekar 50-50-teorin

PS. "Snigel håller med." DS.

Foggmock

Myrmidon
Jaow, detta gör vi om nästa gång jag kommer upp, dock lite mer välplanerat och med bättre spel... Citadels var typ, spela, spela, spela, oj nu vann någon. Stenhårda taktiska beslut mellan varje runda som påverkade slutresultatet ungefär ingenting...

Och Kung Fu Fighting har fortfarande begränsat underhållningsvärde... Det ÄR faktiskt lite roligare på fyra, dock.

Rickard

Urverk speldesign
Tja, nästa gång så kan vi ju... *fniss* ...ta och spela Krigsspelet utan... haha... jag blandar in.. hahaha... ja..

/Han som tror man måste varit där för att förstå det roliga (och som fortfarande är trött)

Foggmock

Myrmidon
Det var totalt klockrent när du insåg vad du hade gjort....

Och jag tror att Snigeln håller med. :tekopp:

Feuflux

omjonasson.se
Ni är bäst

Som alla vet är ju roliga forumiter härliga att ha runt sig, så när man stoppar 3 av dom roligaste (oj, minus 10 Jantepoäng) och övertröttaste runt samma fika- och spelbord så vet man att det kommer bli underhållande. :gremsmile:

50/50-regeln är bevisat av oberoende observatörer från Köln och kan inte bestridas. Jag gillade särskilt när du toppade upp den till 80% i slutet.

För övrigt så är jag inte bara sämst på spel. Jag är även världens sämste kartläsare (förvirring, långsamhet, lokalsinnesfrånvaro, I got it all baby).

ps. Vet du vad jag heter Christoffer? :gremwink: ds.