Nekromanti Foggmock does Linköping, pt. 3

Foggmock

Myrmidon
Sååå var det dags för jobb igen. Jag åker 10.30 imorgon och kommer stanna till 19.15 på söndag kväll.

Under tiden vill jag ha:

1. Sällskap på en slinga på typ 1 mil, med startpunkt Sveroks Kansli (Klostergatan 5), eventuell förlängning till 2 mil om fötterna håller (jag kommer tvingas ha lättare packning än vanligt oavsett, så jag borde kunna öka sträckan). Målet är motion på ca 60-80% av min maxpuls vilket innebär att vem som helst som inte knarkar heroin och är kedjerökare bör kunna klara av att hänga med i mitt tempo. Hell, jag kan tänka mig att bara snacka skit med någon som cyklar bredvid, om ni är rädda för att svettas.

2. Något att göra de kvällar jag inte motionerar, typ spela spel eller dricka öl (mina finanser är dock högst begränsade!) eller något. Om vi samlas på en gräsmatta och grillar lite korv eller om vi gör något seriöst kvittar, jag tenderar bara att gå upp i SAN-loss av att sitta på kansliet om kvällarna, IRC må vara underhållande men datorerna där saknar det mesta annat jag tar för givet på min egen burk.

Idéer?

Rickard

Urverk speldesign
[23:27] Rickard: Men jag hänger gärna på en biljardkväll eller minig... nä, kanske inte minigolf, men väl en grillning.
[23:27] Rickard: Så länge man har något annat att göra än att sitta och supa.

/Han som jobbar på lördagen (börjar 10, slutar 17) i Norrköping och är upptagen torsdag, söndag med fotboll

Foggmock

Myrmidon
Hmm. Vad tror forumet om grill- och senare (biljard?)spelkväll på LÖRDAG i LINKÖPING? Jag vet inget bra ställe att dra till, men vi kan ju grilla utomhus typ FRÅN 18 och framåt och sen dra nån annanstans när det mörknar på.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Kanske

Jag kanske kan glida förbi om det blir någon lattjo aktivitet någon dag. Jag är dock så gott som helt pank för tillfället så det blir till att "platt lång träbit" på tåg och sådant ifall det ska bli något för min del. Vore dock skojigt, men det kan också vara så att jag inte kan så jag tänker inte hjälpa till att planera eländet. :gremwink:

Och eftersom vi för tillfället är fler Norrköpingare än andra tycker jag gott Fogge kan ta sig över hit på kvällen. :gremwink:

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Kanske

Jag kan instämma i ett "kanske". Beror på hur det går med min filosofiuppsats.

/Dimfrost, bara för att få lite linköpingsbalans alltså

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Kanske

Jag kan instämma i ett "kanske". Beror på hur det går med min filosofiuppsats.
Jag säger exakt samma sak, men med ordet filosofi utbytt mot svenska.

Men jag kan och vill nog göra något någon gång i helgen, till exempel förtäring av ojämnt värmda och lätt sotiga likdelar.

/tobias

Feuflux

omjonasson.se
Jag vill börja med att säga att det är kul att folk som faktiskt bor i Linköping bryr sig om en tråd om en träff i den aktuella staden, kansken eller ej. :gremsmile:

För att prata om aktiviteter då. Vad gäller grillning så antyder väderleksrapporten regn resten av veckan... jag är på förhand mer intresserad av inomhusaktiviteter eftersom jag inte tål fukt så bra. Det jag är allra mest intresserad skulle vara att traska omkring på stan, droppa in på nån pub och dricka någonting men då det verkar som om bara jag skulle ha råd med detta kanske jag får ge upp den planen.

Mitt mer ekonomiska förslag får då bli att SL:a Serenity the RPG för er. Om alla inblandade kan intyga att ni älskar serien, vågar spela med mig och kan ta att jag faktiskt inte hunnit läsa så mycket i boken eller ens har ett äventyr... (tror inte det fanns med nåt introäventyr iaf). Så det här förslaget är mest för att säga nåt.

Kommentarer på detta?

Foggmock

Myrmidon
Tja, jag är på att lira Serenity, jag älskar serien+filmen, men vi behöver väl inte utesluta grillning bara för att det "ska regna?"... man kan ha tur med vädergudarna också, och så kan man ju gömma sig under ett tag (Snigels cykelställ är optat att ställa en grill under till exempel :p)...

Pub är nog tyvärr inte aktuellt, jag har 108:- på mitt konto och jag har ännu inte handlat mat för denna veckan (jag ska stanna till söndag) - jag kommer att övertrassera mitt konto under morgondagen så att jag har kontanter och kan köpa bröd + någon form av protein. Pasta finns att snylta på kansliet.

thark

Hero
Jag är i Linköping, har inget bättre för mig, saknar ekonomiska resurser i tillräcklig mängd för att göra något skoj, grillar gärna om vädret tillåter och är ambivalent till Firefly/Serenity. Täcker det alla punkter? :)

Olle Linge

Snigel
Förslag!

Beroende lite på hur många vi är skulle vi kunna vara hemma hos mig. Då slipper Fogge gå så långt i alla fall :gremlaugh: Det bygger på att vi inte är fler än säg tio, för då blir det lite trångt. Alva är inte hemma, så vi har fri lek hela kvällen. Jag bor vid Vallaplan, så det borde vara ganska nära för alla.

Olle Linge

Snigel
Serenity?

Jag är en sådan där obildad jävel som inte har koll, men jag spelar gärna ändå. Förutsatt att ni kan intyga att det inte spelar någon större roll ifall man sett eller läst vad det nu är man borde ha sett eller läst. Annars blir det inte så roligt.

Feuflux

omjonasson.se
Wow, ett vettigt inlägg

Du vinner lokalomröstningen med 1-0 (ingen annan hann rösta). Jag tror knappast att vi blir fler än 10... vilket vi säkert blir nu bara för det.

Jag totalbangar att spelleda Serenity och erbjudandet lät nog lite för seriöst till att börja med. Fast om ni lovar att inte blanda er in i nån strid... hmm.... :gremwink: (Inte läst mer än kapitel 1 ordentligt.)

Så... klockslag? Exakt adress? Grillning eller inte grillning? (Nej jag är fortfarande inte sådär jätteintresserad av det men jag kan ju kolla på och komma med glada hejjarrop.)

Olle Linge

Snigel
Mer info

Jag bor på Parkgatan 8 och heter Olle Linge, sedan får ni använda era 1337 h4xX0r zk!llz för att hitta hit. Eniro går nog rätt bra. Det är inte helt optat att grilla här. Vi har inte heller någon grill, men det kanske Fogge kunde råda bot på. Tiden tycker jag myckte beror på om vi ska äta eller inte. Annars kan ju en neutral tid vara typ 19:00 eller så? Då hinner man ju käka hemma utan att bli svinhungrig. Det finns en pizzeria trettio meter bort. Jag har ganska mycket analoga spel, men ta gärna med er vad ni har.

Jag vill gärna att folk som kommer meddelar det på något sätt, antingen genom att svara i tråden eller något annat. Mest för att jag vill veta om vi blir tre eller trettio.

Foggmock

Myrmidon
Sowwy guys :(

Detta förslaget var ju skitbra egentligen, men det byggde på att jag inte hade behövt sitta och stuffa kuvert fram till nu ungefär, för att kunna hinna klart det sista imorgon innan mitt tåg går hem. Jag borde snikat in och skrivit något, men tja, jag antar att min tystnad talade för sig självt. Dessutom visste ni ju var jag fanns och numret dit går att få tag på enkelt om ni var oroliga (fet risk).

Mebbe next time, eh? :gremsmirk:

Feuflux

omjonasson.se
Nej det var det väl inte...

... det var ju jag som kom på hela idén med att träffas... :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Sowwy guys :(

Jag tycker bara att det är så himla skumt att:

a) En kille som inte är från Lin- och Norrköping är den som "jämnt" drar igång träffarna.

b) Han inte dyker upp på det som han själv dragit igång. :gremlaugh:

Men vi är för jävligt dåliga på att ordna saker. Borde skämmas. :gremsmile:

/Han som kommer å tänka på det här programmet han gick på högstadiet som en elev drog igång men som hon själv lämnade efter en vecka

Foggmock

Myrmidon
Definitionsfråga!

Han postade ju i Stockholmstråden så att jag startade en ny tråd. Dock var det ju du som kom på grillningsbiten...

Jag har fortfarande kvar korv i frysen som jag skulle ha grillat.. :gremsmirk: