Nekromanti Folk på Forumet - Storuggla blir sentimental

w176

Förlorad dotter
Hmpf! (interjektion och inte någon förk.)

Ha! *fninar hånfullt*

Jag har inte ens läst Tolknien (men kan däremot tala (eller i alla fall lite) Quenya och läst mer elle mingre allt annat av urfantasy'n (Gray Mauser m.m.)).

Började inte med att läsa Sagan om ringen eller Bilbo och sedan blev det inte av och nu har jag utveckladt någon slags rädsla inför det (Tänk om det sulle vara för djupt eller svårt på något sätt för mig? Eller helt enkelt för überhypat eller dåligt eller ännu värre medelmåttigt!?) så hittils har det inte blivit av.

/Elin Har dock sett försat filmen 7ggr och andra 2 och tycker de är förbaskar fina

Johan K

Gammal & dryg
Dagens boktipps !!

Då kan jag rekomendera att du läser Tolkien. Böckerna är om något LITE bättre än filmerna...

Netfeed

Swashbuckler
rättelse

min variant av tolkientaliban är att hata tolkeins böcker, dock går det bra att gilla filmerna

bara så att ni vet

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det är ingen dålig lista du skrapat ihop. :gremsmile: Förstår att det inte går att göra en ingående beskrivning på mig för att jag är så oerhört föränderlig (?)... :gremwink: Det är synd att det är så jobbigt att göra en lista på alla som är här för jag tror de flesta kan gå med på att alla har byggtgemenskapen (om än bara för att läsa :gremwink: )...

Johan K

Gammal & dryg
Avhopp !! (OT)

min variant av tolkientaliban är att hata tolkeins böcker, dock går det bra att gilla filmerna

Nä, vänta lite nu... Nu tro jag nog att vi har ett avhopp här från min sida.. Jag som bara ÄLSKAR Tolkien & hanns böcker !!

Sodivra

Champion
Hur som helst..

Så tror jag att de onämnda känner sig utanför denna gemenskap, och lite ensamma i förhållande till oss.

Därav min fina "disclaimer" i mitt inlägg. :gremsmile:

Sodivra

Champion
JUST det!

Visste väl att Netfeed inte gillade Tolkien, men jag blev lite förvirrad när Storuggla kallade honom Tolkientaliban.. En tärningstaliban gillar ju tärningar, eller hur?

Hur som helst så har jag inte heller läst böckerna. Ordentligt. Bara lite grann. *High five!*

Balderk

Swashbuckler
Re: *fnissanfall*

Jo jag vet ju det... Efter att få erfara det den hårda vägen!

/Balderk, gick som sagt på den där gubben en gång... :gremwink:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Kuriosa

Fyra av de som finns på listan spelade rollspel och andra roliga spel på samma rollspelklubb i en svensk mellanstad under slutet av 80-talet.

Det formade tydligen en och annan personlighet...

:gremgrin:

Magnus

Storuggla

Champion
Re: JUST det!

" Visste väl att Netfeed inte gillade Tolkien, men jag blev lite förvirrad när Storuggla kallade honom Tolkientaliban.. En tärningstaliban gillar ju tärningar, eller hur?"

Va? Har jag aldrig gjort. Detta är vad jag skrev:
Nette - Han gillar inte Tolkien. Har jag för mig. Och att erkänna det på detta forum av "tolkientalibaner" är banne mig modigt gjort.
Med andra ord så utmålar jag honom som en minoritet omgiven av tolkientalibaner... juh! Så det så, komma här och säga att jag kallar Nette för Tolkientaliban... krabbfiskare!

Storuggla, har mål i mun

Johan K

Gammal & dryg
Mins inget om det..

Hmmm, då har du hört mer än jag...
Riddaren har iaf inte varit här sen i mars & hatten har inte varit här på 1 år nu..

Morgoth

Swashbuckler
Forskning inom ämnet

Första gången Riddaren nämner "indien" är upptäcksresor. här, här och här pratar han om sin indiska syster, bland annat med Rosen, som har uppenbarligen har en indisk fru (gratulerar). Här nämner han slutligen indien i utforskningssammanhang igen, alltså inget nämnt om någon färd till indien. Vi söker på "resa".

Här hittar vi 23 inlägg angående resor, men ingen av dem verkar behandla hans resa till indien. Vi söker på "syster". Näpp, ingenting om att resa till indien. Vi söker lite rättframt på "resa till indien", men får inga träffar. Jag söker på "adjö", lite sorgsen över min förlust, och letar mig fram till den här "logiska" ekvationen av silversurfan. Det blir dagens nöje.

Mysteriet om Riddarens avfärd förblir olöst för ett tag.

Legioth

Swordsman
Re: Forskning inom ämnet

Det var säkert någon av de inläggen jag mindes då... Men nog verkar det ganska logiskt att han skulle kunna vara i Indien ändå...